Курс: Развој одраслих-импликације за образовање и учење (докт.) У оквиру предмета: Развој одраслих-импликације за образовање и учење Предавачи изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријска настава
Студије животног циклуса – биолошке и психолошке и димензије развоја; Студије животног тока – животни догађаји, фазе и транзиције. Развојне фазе у одраслом добу. Учење и развој. Теорије развоја одраслих. Хевингхарстова теорија развојних задатака. Левинсонова теорија животних периода. Коганова конструктивистичко развојна теорија Развоj као прелаз и једне фазе у другу. Развојни утицаји у одраслом добу - род, култура, политика. Балансирањје и интеграција животних улога. Развој одраслих као адитивни и као трансформативни процес. Развој и учење као интеграција и трансформација. Тансформативно учење и развојни конструктивизам.
Практична настава
Зависно тема докторских дисертација и професионалних потреба и интереса студената разматрају се поједини проблеми и питања из теоријске наставе у форми студентских есеја, истраживања и извештаја
Циљ изучавања курса: Упознавање са формама, трендовима и динамиком развоја одраслих и оспособљавање за критичку рефлексија њихових импликација на образовање и учење. App.preduslovi_za_polaganje: Нема посебних услова Облици наставе:
Предавања, семинарска вежбања, интерактивни облици рада и индивидуалне консултације
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Cecil, S., and Defratesd-Densch, С., (2009) Handbook of research on Adult learning and Development, Routledge, London and New York. Despotovic, M., (2013) Contribution constructivist developmental theory to understanding of adult learning, In: Despotovic, M., Hebib, E., Németh, B., (Eds.): Contemporary issues of education quality, University of Belgrade, Faculty of Philosophy, University of Pécs, Faculty of Adult Education and HRD, Belgrade. Despotovic, M.,(1997) Znanje i kritičko mišljenje u odraslom dobu, IPA, Filozofski fakultet, Beograd. Havighurst, R.J. (1972). Developmental Tasks and Education (3rd ed.). New York: David McKay. Hoare, C. (Ed.). (2006). Handbook of adult development and learning. Oxford: Oxford University Press. Kegan, R. (1980). Making meaning: The constructive-developmental approach to persons and practice, The Personnel and Guidance Journal, 58, 373−380. Levinson, D. (1978) The Seasons of a Man’s Life, New York: Knopf. Merriam, S.B., Caffarella, R., (1999) Learning in Adulthood, Jossey-Bass, San Francusco. Schulz, R., Salthouse, T., (199) Adult Development and Aging , Prentice Hall, New Jersey. Williamson, B., (2001) Lifeworlds, and Learning, NIACE, London. |