Курс: Теоријско-методолошки проблеми андрагошких истраживања (докт.) У оквиру предмета: Теоријско-методолошки проблеми андрагошких истраживања Предавачи др Александра Пејатовић, редовни професор обавезни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријска настава: Предметно-методолошка повезаност андрагогије са другим наукама. Андрагогија као педагошка дисциплина или самостална наука. Различити приступи у одређивању предмета андрагогије. Карактеристике научних сазнања у андрагогији. Истраживачке оријентације и андрагогији. Тешкоће истраживања у андрагогији. Чињенице - хопотезе - научни закони - научне теорије.
Практична настава: Интердисциплинарна и мултидисциплинарна истраћивања образовања и учења одраслих. Фундаментална, оперативна и развојна истраживања у андрагогији. Циљ изучавања курса: Упознавање студената са основним теоријско-методолошким проблемима андрагогије, њихово оспособљавање за критичко сагледавање начина сазнавања у андрагошкој науци и конципирање и реализацију научних истраживања у области образовања одраслих. App.preduslovi_za_polaganje: / Облици наставе:
Предавања, студијски истраживачки рад, семинарски рад, анализе, саопштења, дискусије, менторски и истраживачки рад.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Лакићевић, М., Кнежић, Б. (2011). Истраживање у социјалној политици и социјалном раду. ФПН и Чигоја. стр. 13-84. Најгел, Е. (1985). Структура науке. Београд, Нолит Ристић, Ж. (1995). О истраживању, методу и знању, Институт за педагошка истраживања, Београд Савићевић, Д. (1991). Савремена схватања андрагогије, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Просвета копродукција, Београд. Савићевић, Д. (2002). Филозофски основи андрагогије, Завод за уџбенике и наставна средства, Филозофски факултет Универзитета у Београду, Институт за педагогију и андрагогију, Београд Општа допунска Литература Милас, Г. (2005). Истраживачке методе у психологији и другим друштвеним знаностима, Наклада Слап, Загреб, стр. 3-88. Мужић, В. (1977). Методологија педагошког истраживања. Свјетлост - Завод за уџбенике, Сарајево. стр. 9-62, 145-325. Поткоњак, Н, (1977), Теоријско-методолошки проблеми педагогије, Просвета, Институт за педагошка истраживања, Београд Шешић, Б. (1982). Основи методологије друштвених наука. Научна књига, Београд. |