Курс: Методологија истраживања образовања и учења одраслих (мастер) У оквиру предмета: Методологија истраживања образовања и учења одраслих Предавачи др Јован Миљковић, ванредни професор обавезни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска настава
Предмет проучавања методологије; Епистемолошко-методолошке особености сазнавања у андрагогији; Природа и могућности утврђивања закона у друштвеним наукама; Теорија и истраживање; Плурализам истраживачких парадигми: херменеутика, епистемолошки холизам у истраживању васпитања, дијалектички приступ; Позитивизам и критичка теорија; Квантитативна и квалитативна истраживања; Специфичности и домети појединих врста истраживања (акциона, евалуацијска, етнографска и системно-структурална истраживања); Дескриптивна и каузална истраживања; Нове тенденције у развоју методологије друштвених наука; Оцењивање истраживачких пројеката и резултата истраживања
Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад
Израда пројекта истраживања; Конструкција инструмената; Избор и образложење узорка; Израда плана прикупљања и обраде података; Израда извештаја о истраживању и презентација добијених резултата
Циљ изучавања курса: Стицање знања о епистемолошким основама истраживања; оспособљавање студената за разумевање теоријских основа андрагошког истраживања у контексту различитих епистемолошко-методолошких оријентација, самостално пројектовање и реализацију истраживања App.preduslovi_za_polaganje: / Облици наставе:
Предавања, вежбе, анализе, саопштења и извештаји, дискусије; истраживачки рад – израда пројекта и реализација истраживања; тимски рад; менторски рад
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Cohen, L., Manion, L. i K. Morrison (2004): Metode istraživanja u obrazovanju. Zagreb: Naklada Slap, str. 137-153, 191-204. Лакићевић, М., Кнежић, Б. (2011): Истраживање у социјалној политици и социјалном раду. ФПН и Чигоја, стр. 87-181. Савићевић, Д.М. (2011). Увод у методологију андрагогије. Вршац. стр. 9-159. Фајгељ, С. (2004): Методе истраживања понашања. Београд: Центар за примењену психологију. стр. 276-285. Халми, А. (2003): Стратегије квалитативних истраживања у примењеним друштвеним знаностима. Наклада Слап, стр. 183-199. Шешић, Б. (1982): Основи методологије друштвених наука, Београд: Научна књига Општа допунска Литература Матовић, Н. (2007). Мерење у педагошким истраживањима. Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, стр. 95-125. Милић, В. (1978): Социолошки метод, Београд: Нолит Ристић, Ж. (1995): О истраживању, методу и знању. Београд: Институт за педагошка истраживања, стр. 342-360; 433-445. Савићевић, Д. (1996): Методологија истраживања у васпитању и образовању, Врање: Учитељски факултет Универзитета у Нишу Шешић, Б., (1982), Основи методологије друштвених наука, Научна књига, Београд. Шушњић, Ђ. (1999): Методологија, Београд: Чигоја штампа |