Курс: Андрагошки аспекти организационог учења (докт.) У оквиру предмета: Андрагошки аспекти организационог учења Предавачи др Кристинка Овесни, редовни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријска настава
Основна теоријска разграничења и карактеристике организационог учења - Различита схватања значаја организационог учења и улоге андрагога у концепту организације која учи - Димензије организационог учења с обзиром на свакодневне рутине у раду и у учењу, организациону структуру, заједничке циљеве и културу организације - Континуирано учење на нивоу система - Генерисање и размена организационог знања - Развој капацитета за системско мишљење - Подстицање развоја одговорности - Култура и структура брзе комуникације и учења
Практична настава
Утицај ширег друштвеног контекста на организационо учење - Формалне и неформалне структуре у организацији, индивидуа и организационо учење - Модели организационог учења I и II - Импликације за професионалну компетенцију и праксу Циљ изучавања курса: Разумевање утицаја промена у ширем друштвеном контексту и организацији на организационо учење. Стицање знања и развој способности за проучавање и побољшање праксе учења у организацији. Унапређивање андрагошке професије у организационом контексту. App.preduslovi_za_polaganje: Услови су у складу са условима за упис докторских студија. Облици наставе:
Предавања, вежбе, радионице, дискусија, истраживачки рад студената, консултације, On-line метод, семинарски рад - студија случаја. План курса: 1. недеља предавање - Основна теоријска разграничења и карактеристике организационог учења - 2. недеља предавање - Oрганизационо учењe и улоге андрагога Различита схватања значаја организационог учења и улоге андрагога у концепту организације која учи 3. недеља вежбе - Oрганизационо учењe и улоге андрагога Различита схватања значаја организационог учења и улоге андрагога у концепту организације која учи 4. недеља предавање - Димензије организационог учења Димензије организационог учења с обзиром на свакодневне рутине у раду и у учењу, организациону структуру, заједничке циљеве и културу организације 5. недеља семинар - Димензије организационог учења Димензије организационог учења с обзиром на свакодневне рутине у раду и у учењу, организациону структуру, заједничке циљеве и културу организације 6. недеља семинар - Димензије организационог учења Димензије организационог учења с обзиром на свакодневне рутине у раду и у учењу, организациону структуру, заједничке циљеве и културу организације 7. недеља предавање - Континуирано учење на нивоу система - 7. недеља вежбе - Континуирано учење на нивоу система - 8. недеља предавање - Генерисање и размена организационог знања - 8. недеља вежбе - Генерисање и размена организационог знања - 9. недеља предавање - Утицај ширег друштвеног контекста на организационо учење - 9. недеља вежбе - Утицај ширег друштвеног контекста на организационо учење - 10. недеља предавање - Формалне и неформалне структуре у организацији, индивидуа и организационо учење - 10. недеља вежбе - Формалне и неформалне структуре у организацији, индивидуа и организационо учење - 11. недеља предавање - Модели организационог учења I и II - 11. недеља вежбе - Модели организационог учења I и II - 12. недеља предавање - Развој капацитета за системско мишљење - 12. недеља вежбе - Развој капацитета за системско мишљење - 13. недеља предавање - Подстицање развоја одговорности - 13. недеља вежбе - Подстицање развоја одговорности - 14. недеља предавање - Култура и структура брзе комуникације и учења - 14. недеља вежбе - Култура и структура брзе комуникације и учења - 15. недеља предавање - Импликације за професионалну компетенцију и праксу - 15. недеља семинар - Импликације за професионалну компетенцију и праксу -
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Ackroyd, S., Batt, R., Thompson, P. and Tolbert, P. (2005), The Oxford Handbook of Work & Organization, Oxford: Oxford University Press Argyris, C., Schön, D. (1974), Theory in Practice, Increasing Professional Effectiveness, San Francisco: Jossey-Bass Inc Carnevale, D.G. (2003), Organizational Development in the Public Sector, Westview Press, Oxford. Ovesni, K. (2008), Teaching Adults - A Proffession In Its Infancy, International Conference Edu-World 2008, “Education Facing Contemporary World Issues”, University of Pitesti, Romania, in press. Senge, P.M. (1990), The Fifth Discipline, The Art & Practice of The Learning Organization, Sydney: Random House Watkins, K.F. & Marsick, V.J. (1993), Sculpting the Learning Organization, Jossey-Bass Publishers, San Francisco Овесни, К. (2007), Андрагошко знање - стожер професионализације подручја образовања одраслих, Андрагошке студије, Вол. XIV, Број 1, април 2007, стр. 5-22 Овесни, К., прир. (2008), Андрагошки аспекти организационог учења, хрестоматија Општа допунска Литература Alibabić, Š., Ovesni, K. (2006), Andragogic Stimulation of Teacher Professionalization, Lifelong Learning in the Balkans, Thessaloniki: BASOPED, pp. 499-509 Alibabić, Š., Ovesni, K. (2007), Commitment - A Base of Professionalism in Adult Education, Education and Values in the Balkan Countries, Thessaloniki: BASOPED, pp.125-133 Сушањ, З. (2005), Организацијска клима и култура, Слап, Јастребарско |