Курс: Психологија зрелог доба и старења (осн.) У оквиру предмета: Психологија зрелог доба и старења Предавачи др Јелена Врањешевић, редовни професор обавезни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска настава се односи на развојне и узрасне постаделесцентне аспекте онтогенезе кроз приказ и анализу: општих развојно психолошких категорија: појмови промене и развоја, периодизације развоја и развојне норме; концептуалних и методолошких проблема: истраживачке методе и приступи зрелости и старости, чиниоци, фактори и природа развоја, развојни односи међу различитим психичким функцијама, индивидуалне особености и индивидуални развој; главних развојно психолошких теорија, посебно биодромалног приступа и његових андрагошких импликација; развоја у различитим доменима (физички, моторни, сазнајни, афективни, социјални, морални) и функционалним целинама у целом животном току; целоживотног образовања као фактора развоја и развојне подршке у зрелости и старости.
У практичној настави се користе и повезују теоријска знања и садржинска, концептуална и методолошка средства кроз анализу хипотетичких и реалних ситуација и карактеристичних проблема.
Циљ изучавања курса: Овладање основним појмовно-методолошким апаратом психологије зрелог доба и старења као развојне психологије и њихово коришћење у разумевању и решавању андрагошких проблема;
укључивање развојно психолошких знања и вештина у андрагошке компетенције App.preduslovi_za_polaganje: Нема посебних услова. Облици наставе:
Предавања, рад у малим групама, групне дискусије, анализа усмених или писаних извештаја о обављеним активностима, анализа резултата рада малих група
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Baltes P. (1987): Developmental Propositions of Life- span Developmental Psychology: On the Dynamic of Growth and Decline, Developmental Psychology Vol. 23, No. 5
Scott Ehrlich B, Isaacowitz D.M. (2002): Does Subjective Well-Being Increase with Age? Perspectives Бронфенбренер Ј. (1997): Екологија људског развоја, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд (одабрана поглавља: стр. 13 – 141, 271-303) Миочиновић Љ. (2002): Пијажеова теорија интелектуалног развоја, Институт за педагошка истраживања Савићевић Д. (2004): Учење и старење, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Смиљанић В. (1999): Психологија старења, Центар за примењену психологију, Друштво психолога Србије Хрњица С. (1992): Зрелост личности, Завод за уџбенике, Београд (одабрана поглавља: стр. 13 - 111) |