Курс: Глобални проблеми и перспективе образовања и учења одраслих (докт.) У оквиру предмета: Глобални проблеми и перспективе образовања и учења одраслих Предавачи др Катарина Поповић, редовни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријска настава:
Глобализација – карактеристике и критичка перспектива;
Компресија простора, времена и ефекти протока информација;
Модерне теорије еволуције и друштвених промена;
Глобализација, регионализација, мреже и међународна сарадња
Глобални мир и сигурност као корелати савременог образовања одраслих;
Образовање и учење одраслих између неолиберализма и неоконзерватизма;
Кључни актери и носиоци процеса глобализације – међународне институције и организације
Глобално образовање вс. глобализација
Практична настава:
Нови социјални покрети и њихове импликације на образовање одраслих;
Глобална свест и одрживи развој
Идентитет, култура, транснационализам, миграције и конфликти – импликације за учење и образовање одраслих
Циљ изучавања курса: Упознавање студената са проблемима глобализације и развијање способности за критичку анализу улоге образовања и учења одраслих у глобалном свету App.preduslovi_za_polaganje: Испуњене обавезе предвиђене Статутом факултета Облици наставе:
Предавања, дискусионе групе, семинарска вежбања, есеји и индивидуалне консултације
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Burbules, Н., Torres, C.A. (eds.), Globalization and Education: Critical Perspectives, London: Routledge, 2000. Hall, B., Global civil society: Theorizing a changing world,. Convergence 33, 2002. Milutinović, J., Globalizacija i obrazovanje. U: V. Previšić, N. N. Šoljan, N. Hrvatić (ur.) Pedagogija: Prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu, 2007. Poeggeler, F., Proces globalizacije transferiranjem obrazovanja odraslih među kulturama, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zbornik vol.6, br 1(7), 2004. Stromquist, Н., Monkman, К. (eds.), Globalization and Education: Integration and Contestation Across Cultures, Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield, 2000. Walters, S. (ed.), Globalization, Adult Education & Training: Impacts and Issues, London, Zed Books, 1997. |