Курс: Методика грађанског и интеркултурног образовања (осн.) У оквиру предмета: Методика грађанског и интеркултурног образовања Предавачи др Катарина Поповић, редовни професор др Александар Булајић, доцент изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска настава:
- Грађанско, интеркултурно и мировно образовање – појмови, концепције и приступи
- Културне универзалије и специфичности
- Европски и међународни програми грађанског, интеркултурног и мировног образовања
- Образовање за демократско грађанство у Србији
- Интеркултурно и грађанско образовање као подршка инклузивном образовању
- Психолошки аспекти наставе грађанског и интеркултурног образовања одраслих
Практична настава:
- Дидактичке специфичности грађанског и интеркултурног образовања
- Методе грађанског образовања (групе метода)
- Организовање радионица у грађанском, интеркултурном и мировном образовању
- Управљање конфликтима – методички приступи Циљ изучавања курса: Разумевање концепција и модела интеркултурног и грађанског образовања и оспособљавање за њихову методичку концептуализацију и имплементацију App.preduslovi_za_polaganje: Испуњене обавезе предвиђене Статутом факултета Облици наставе:
Интерактивна предавања, методичке радионице, семинарски радови, нацрти пројеката
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Anker, van den C, Apostolov, A. (ur.), Edukacijom do mira i multikulturalnosti. Priručnik za trenere, The University of Warwick, Evropska Komisija, 2006. Marković, D. (prir.), T-Kit Interkulturalno učenje, COE, Grupa "Hajde da...",Beograd, 2005. Mrše, S., Petrović, D., Gošović, R., Jerotijević, M., Interkulturalno obrazovanje i razumevanje. Bazični priručnik za nastavnike i nastavnice, Grupa MOST, Beograd, 2007. КОМПАС, Приручник за образовање младих за људска права, ЦОЕ, Група "Хајде да...", Београд, 2006. Општа допунска Литература Grupa MOST, Vodič za unapređenje interkulturalnog obrazovanja, Fond za otvoreno društvo, Beograd, 2007.
Lucy Ley, Nenasilna komunikacija, Popratna vježbenica, Centar za mir, nenasilje i ljudska prava - Osijek, Osijek, 2006.
Obrazovni priručnik - Ideje, sredstva, metode i aktivnosti za neformalno interkulturalno obrazovanje sa mladima i odraslima, Centar za građansko obrazovanje, Podgorica, 2005. Pejović, M., Krstić, S. i Marković, D., Mir, saradnja, nenasilje. Priručnik za izviđačke vodnike iz osnova mirovnog obrazovanja, Grupa "Hajde da..", Beograd, 2002. Popadić, D., Mrše, S., Kovač-Cerović, T., Pečujlić-Mastilović, S., Kijevčanin, S., Petrović, D., Bogdanović, M., Pametniji ne popušta – vodič kroz konflikte do sporazuma, Grupa Most, Beograd, 1998. Popadić, D., Plut, D., Kovač-Cerović, T. (prir.), Socijalni konflikti - karakteristike i način rešavanja, Grupa Most, Centar za antiratnu akciju, Beograd, 1996. Rešavanje konflikata. Priručnik za obuku, CESID, Beograd, 2004. Stanzel, B., Vidović, S. i Radovanović, M., Vršnjačka medijacija – od svađe slađe, GTZ, Beograd, 2003. Vidović, S., Radovanović, M, Spremno u sukobe - recepti za bolje bavljenje sobom, drugima, međusobnim odnosima i konfliktima, GTZ, Beograd, 2004. Vukosavljević, N., Nenasilje. Priručnik za treninge iz nenasilne razrade konflikata za rad sa odraslima, Centra za nenasilnu akciju, Sarajevo, 2000.
Zeković, A., Đurašković, N., Građanska čitanka, Građanska kuća, 2005. Видовић, С. и др (ур), Научи, поентирај, ГТЗ, Београд, 2005. Розенберг, М., Језик саосећања (ненасилна комуникација), ЗЗУИНС, Београд, 2002. |