Курс: Компаративна андрагогија (осн.) У оквиру предмета: Компаративна андрагогија Предавачи др Катарина Поповић, редовни професор др Маја Максимовић, доцент обавезни курс Број бодова: 8.00 Садржај курса: Теоријска настава
Теоријски и методолошки проблеми компаративне андрагогије, Детерминанте и карактеристике система образовања одраслих релеватних за компаративну анализу, Савремени системи образовања одраслих у Европи и САД, Компаративне димензије образовања одраслих у земљама у транзицији, Главни носиоци међународних активности у образовању одраслих, Mеђународне активности UNESCO-а i OECD-a у образовању одраслих, Кључна међународна документа у области учења и образовања одраслих, Инструменти заједничке међународне и европске образовне политике, међународни и европски програми за подршку образовању одраслих.
Практична настава
Програми ЕУ за подршку образовању, Међународне организације и пројекти у Србији као подршка образпвању одраслих, Релеватне базе података за образовање одраслих.
Циљ изучавања курса: Упознавање са кључним међународним проблемима образовања одраслих и основним карактеристикама компаративних истраживања у андрагогији. App.preduslovi_za_polaganje: Испуњене обавезе предвиђене Статутом факултета Облици наставе:
Предавања,вежбе,радионице,анализа документације међународних организ.и њихових публикација,претраживања база података,WWW,гостовања страних експерата
Литература и извори података: Општа обавезна Литература 1.Gartenschlaeger, U, Hinzen, H. (eds.), Perspektive i tendencije obrazovanja odraslih u Europi, IIZ/DVVV, HZPOU, Zagreb, 2000. Delor, Đ., Obrazovanje- skrivena riznica, UNESCO-Izveštaj međunarodne komisjije o obrazovanju za XXI vek, Ministarstvo prosvete, Beograd,1996. Popović, K., International projects and comparative adult education, In: Reischmann, Jost/ Bron Jr, Michal (eds.):Comparative Adult Education 2008. Experiences and Examples, Peter Lang, 2008. Savićević, D., Komparativna andragogija, IPA, Beograd, 2003 Информационе мреже у подручју образовања: EYRIDICE; ALICE, ERIC, EUCEN; Савићевић, Д., Андрагошке идеје у међународним оквирима, ИПА, ДОО, Београд, 2006. Савићевић, Д., Компаративно проучавање васпитања и образовања, Просвета, Београд, 1984; Општа допунска Литература Adult Education in a United Europe – Abundance, Diversity, Experience, Nicolas Copernicus University, Torun, 2005. Akcioni plan za učenje odraslih: Uvek je dobro vreme za učenje, Komisija Evropske zajednice, Komunikacija Komisije, Andragoške studije, br.2, 2007.
BOLONJSKA DEKLARACIJA, Evropska zona visokog obrazovanja, Bolonja, 1999. Bray, M., Komparativna edukacija, Connectum, Sarajevo, 2007. Dakarski okvir delovanja, Obrazovanje za sve: ispunjavanje nasih zajednickih obaveza, UNESCO 2000, MPiS Republike Srbije, Beograd, 2002. Education for all - Development, progress and activities, Andragoške studije, br. 2/2006. Fonten, P., Evropa u 12 lekcija, Delegacija Evropske komisije u Srbiji i Crnoj Gori, Beograd
Komnenović, B. (prir.), Evropski prostor nauke, istraživanja i visokog obrazovanja - Mogućnosti Srbije i Crne Gore, Beograd, 2005.
KOPENHAŠKA DEKLARACIJA Evropskih ministara za stručno obrazovanje i
usavršavanje i Evropske komisije, Kopenhagen, 2002. Lazović, M., Knežević, I., Mirić, O., Pejović, A., IPA - Vodič kroz Instrument za pretpristupnu pomoć EU 2007-2013, Fond za otvoreno društvo, Evropski pokret u Srbiji, Beograd 2007. Lifelong learning and adult education in Serbia and Montenegro, In: Terzis, N., Lifelong Learning in the Balkans, BASOP,Aristotle University of Thessaloniki, Kyriakidis Brothers,Thessaloniki, 2006. LISABONSKA DEKLARACIJA, Konvencija o priznavanju kvalifikacija iz oblasti visokog obrazovanja u regionu Evrope, Lisabon, 1997. Medić, S., Popović, K., Komunikacija EU komisije, "Nikada nije kasno za učenje" i obrazovanje odraslih u Srbiji, Andragoške studije, br.2, 2007. Memorandum o doživotnom učenju, Andragoške studije, Vol.8, br.1-2, 2001. Obrazovanje odraslih: Nikada nije kasno za učenje, Komunikacija Komisije, KOMISIJA EVROPSKE ZAJEDNICE, Andragoške studije, br.2, 2007.
Peta međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih, Hamburška deklaracija o učenju odraslih, Andragoške studije, Vol.5, br.2, 1998. Savićević, D., Nove tendencije u svetskom pokretu za obrazovanje odraslih, Andragogija, Vol.31, br.1-3, 1985. |