Курс: Историја образовања одраслих (осн.) У оквиру предмета: Историја образовања одраслих Предавачи др Катарина Поповић, редовни професор др Маја Максимовић, доцент обавезни курс Број бодова: 8.00 Садржај курса: Теоријска настава:
- Општа и национална историја образовања одраслих обухватају:
• историју идеја о образовању одраслих, различите теоријске приступе и концепције
• историју праксе образовања и учења одраслих у различитим епохама и друштвима
• настајање и рани развој андрагогије као научне дисциплине
- Епохални приступ образовању одраслих – Ране цивилизације, Античка Грчка и Рим, Средњи век, хуманизам и ренесанса, реформација, модерно доба.
- Биографски приступ образовању одраслих – Софисти, Платон, Аристотел, Ј.А.Коменски, социјал-утописти, Н.Ф.С.Грундвиг, А.Медински, М.Бубер.
- Социјални покрети у образовању одраслих – Универзитетска екстенза у Енглеској, Високе народне школе у Данској, Слободно народно образовање у Немачкој.
Практична настава:
- Извори за проучавање образовања и учења одраслих
- Образовна документација – врсте, подела, чување и претрага Циљ изучавања курса: Упознавање са историјским развојем образовања и учења одраслих и разумевање међузависности учења и образовања одраслих и друштвених, политичких и економских чинилаца кроз историју App.preduslovi_za_polaganje: Положен испит из Опште андрагогије Облици наставе:
Настава се изводи кроз предавања,вежбе у виду радионица, групних активности,реферата и презентација студената, осета релевантним архивима и музејима
Литература и извори података: Општа обавезна Литература 1.Заниновић, М., Опћа повијест педагогије, Школска књига, Загреб, 1988. 2.Савићевић, Д., Корени и развој андрагошких идеја, Београд, 1999. 3.Самоловчев, Б., Историјски корени и токови андрагошке теорије, ИнтерЈу Прес, Београд, 1993. 4.Самоловчев, Образовање одраслих у прошлости и данас, Знање, Загреб, 1963. 6.Хрестоматија за Историју образовања одраслих Bulatović, R., Univerzitet za sve, PFV, Beograd, 1980. Општа допунска Литература Đurić, M., Istorija helenske etike, BIGZ, Beograd, 1976. Đurić, M., Iz helenskih riznica, Prosveta, Beograd, 1959. Žlebnik, L., Opšta istorija školstva i pedagoških ideja, Prosveta, Beograd, 1983. Antić, D., Cvekić, Lj., Venac Svetog Save, Glas crkve, Šabac, 1988. Ceković-Popović, K., Pojava i rani razvoj ideja o permanentnom obrazovanju, "Andragoške studije", br.1, 1995. Despotović, P., Istoriska pedagogika, Dvorska knjižarnica, Beograd, 1902. Grattan, C.H., In Quest of Knowledge. A Historical Perspective on Adult Education,
Association Press, New York, 1955. Jan Amos Komenski, Pampaedia, Pedagogija br.1, 1970. Jeger, V., Paideia: oblikovanje grčkog čoveka, Književna zajednica Novog Sada, Novi Sad, 1991. Leko, I., Velike revolucije i obrazovanje, ZzIU, Beograd, 1968. Medić, S. i Popović, K., Koncepcija narodnog prosvećivanja kod Srba početkom XX veka, “Andragoške studije”, br.1, 1996. Milić, V., Sociološki metod, Nolit, Beograd, 1978. Mužić, V., Metodologija pedagoških istraživanja, ZzIU, Sarajevo, 1973. Oven, R., Novi pogled na društvo, Kultura, Zagreb, 1957. Platon, Država, Kultura, Beograd, 1993. Platon, Zakoni, BIGZ, Beograd, 1990. Popović, K., Istorijska istraživanja u andragogiji, u: Istraživanja u pedagogiji i andragogiji, IPA, Filozofski fakultet, Beograd, 1997. Samolovčev, Obrazovanje odraslih u prošlosti i danas, Znanje, Zagreb, 1963. Zaninović, M., Pedagoška hrestomatija, Školska knjiga, Zagreb, 1985.
Zbirka tekstova pedagoških klasika, Beograd, 1960.
|