Курс: Примена теорија учења у образовању одраслих (осн.)
Предавачи

др Александар Булајић, доцент

изборни курс
Број бодова: 6.00
Садржај курса: Теоријска настава Когнитивистичка парадигма: Филозофија когнитивизма, Епистемологија когнитивизма, Когнитивне теорије учења: Андерсонова теорија когниције, Осубелова теорија субмсубције, Гарднерова теорија интелигенције. Конструктивистичка парадигма: Филозофија конструктивизма, Епистемологија конструктивизма. Конструктивистичке теорије учења:, Теорија учења Виготског, Брунерова теорија учења. Ноулесова теорија учења. Практична настава Когнитивистичка перспектива у настави и учењу одраслих – идентификовање: потребе учења, циљева и исхода учења, процеса учења, стратегија учења, садржаја учења, метод учења, евалуационих метода и техника и функција и улога наставника у учењу. Конструктивистичка перспектива у настави и учењу одраслих – идентификација: циљева учења, социјалног контекста учења, садржаја учења, евалуационих модела, механизама контроле учења, процеса и продукти учења, грешки у учењу, модела давања повратне информације и функција и улога наставника.
Циљ изучавања курса: Упознавање студената са релевантним теоријама учења и оспособљавање за њихово критичко промишљање и примену у образовању одраслих.
App.preduslovi_za_polaganje: Општа андрагогија
Облици наставе: Предавања, семинарска вежбања, интерактивни облици рада и индивидуалне консултације
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Jarvis, P., (ur) (2003) Поучавање – теорија и пракса, АЦ, Загреб.
Knowles, M., (1990) The Adult Lerner, Neglected Species, Houston, Gulf Publishing, Company.
Rogers, A., (2002) Teaching Adults, Open Univversity Press, Maidenhead, Philadelphia.
Бедли, А, Људско памћење, Завод за уџбенике наставна средства, Београд.
Виготски, Л., (1983) Мишљење и говор, Нолит, Београд.
Деспотовић, М., (1997) критичко мишљење код одраслих, Институт за педагогију и андрагогију, Филозофски факултет, Београд.
Дјуи, Џ., (1970) Васпитањер и демократија, Цетиње.