Курс: Организација која учи (осн.)
У оквиру предмета: Организација која учи
Предавачи

др Кристинка Овесни, редовни професор

др Зорица Милошевић, доцент

изборни курс
Број бодова: 6.00
Садржај курса: Теоријска настава Теоријска основа концепта организације која учи - Синергетски приступ развоју људских ресурса - Димензије различитих модалитета концепта организације која учи - Системска промена у организацији - Учење као основа организације која учи (тимско и организационо учење) Практична настава Различите парадигме у истраживању модалитета концепта организације која учи - Могућности примене различитих модалитета концепта организације која учи у хипотетичкој ситуацији - Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења
Циљ изучавања курса: Стицање теоријских знања о различитим модалитетима концепта организације која учи. Оспособљавање за примену различитих истраживачких парадигми и за осмишљавање практичне примене концепта организације која учи.
App.preduslovi_za_polaganje: Положен Развој људских ресурса
Облици наставе: Предавања, вежбе, радионице, групни и истраживачки рад, дискусија, групне и индивидуалне консултације, семинарски рад/студија случаја, On-line метод
План курса:
1. недеља
предавање - Теоријска основа концепта организације која учи
2. недеља
предавање - Различите парадигме у истраживању модалитета концепта организације која учи
2. недеља
вежбе - Различите парадигме у истраживању модалитета концепта организације која учи
3. недеља
предавање - Синергетски приступ развоју људских ресурса
4. недеља
вежбе - Синергетски приступ развоју људских ресурса
5. недеља
предавање - Димензије различитих модалитета концепта организације која учи
5. недеља
семинар - Димензије различитих модалитета концепта организације која учи
6. недеља
семинар - Димензије различитих модалитета концепта организације која учи
7. недеља
предавање - Системска промена у организацији
8. недеља
предавање - Учење као основа организације која учи (тимско и организационо учење)
9. недеља
вежбе - Учење као основа организације која учи (тимско и организационо учење)
10. недеља
вежбе - Могућности примене различитих модалитета концепта организације која учи у хипоте
11. недеља
пројекат - Студија случаја
Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења
12. недеља
пројекат - Студија случаја
Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења
13. недеља
пројекат - Студија случаја
Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења
14. недеља
пројекат - Студија случаја
Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења
15. недеља
пројекат - Студија случаја
Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Robbins, S. (1998), Bitni elementi organizacijskog ponašanja, Mate, Zagreb
Овесни, К. (2007) Професионалне асоцијације - кључни елемент процеса професионализације подручја образовања одраслих, Образовање одраслих, Вол. 7, Бр. 2, 2007, стр. 69-101
Овесни, К., прир. (2008), Организација која учи, хрестоматија;
Сенги, П. (2003), Пета дисциплина: Умеће и пракса организације која учи, ASEE, Нови Сад;
Сушањ, З. (2005), Организацијска клима и култура, Слап, Јастребарско
Општа допунска Литература
Закс, В., прир. (2001), Речник развоја, Светови, Нови Сад.
Карлзон, Ј. (1997), Тренуци истине, CLIO, Београд