Курс: Организација која учи (осн.) У оквиру предмета: Организација која учи Предавачи др Кристинка Овесни, редовни професор др Зорица Милошевић, доцент изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска настава
Теоријска основа концепта организације која учи - Синергетски приступ развоју људских ресурса - Димензије различитих модалитета концепта организације која учи - Системска промена у организацији - Учење као основа организације која учи (тимско и организационо учење)
Практична настава
Различите парадигме у истраживању модалитета концепта организације која учи - Могућности примене различитих модалитета концепта организације која учи у хипотетичкој ситуацији - Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења Циљ изучавања курса: Стицање теоријских знања о различитим модалитетима концепта организације која учи. Оспособљавање за примену различитих истраживачких парадигми и за осмишљавање практичне примене концепта организације која учи. App.preduslovi_za_polaganje: Положен Развој људских ресурса Облици наставе:
Предавања, вежбе, радионице, групни и истраживачки рад, дискусија, групне и индивидуалне консултације, семинарски рад/студија случаја, On-line метод План курса: 1. недеља предавање - Теоријска основа концепта организације која учи 2. недеља предавање - Различите парадигме у истраживању модалитета концепта организације која учи 2. недеља вежбе - Различите парадигме у истраживању модалитета концепта организације која учи 3. недеља предавање - Синергетски приступ развоју људских ресурса 4. недеља вежбе - Синергетски приступ развоју људских ресурса 5. недеља предавање - Димензије различитих модалитета концепта организације која учи 5. недеља семинар - Димензије различитих модалитета концепта организације која учи 6. недеља семинар - Димензије различитих модалитета концепта организације која учи 7. недеља предавање - Системска промена у организацији 8. недеља предавање - Учење као основа организације која учи (тимско и организационо учење) 9. недеља вежбе - Учење као основа организације која учи (тимско и организационо учење) 10. недеља вежбе - Могућности примене различитих модалитета концепта организације која учи у хипоте 11. недеља пројекат - Студија случаја Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења 12. недеља пројекат - Студија случаја Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења 13. недеља пројекат - Студија случаја Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења 14. недеља пројекат - Студија случаја Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења 15. недеља пројекат - Студија случаја Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у савременој организацији и могућности импликације концепата организације која учи и организационог учења
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Robbins, S. (1998), Bitni elementi organizacijskog ponašanja, Mate, Zagreb Овесни, К. (2007) Професионалне асоцијације - кључни елемент процеса професионализације подручја образовања одраслих, Образовање одраслих, Вол. 7, Бр. 2, 2007, стр. 69-101 Овесни, К., прир. (2008), Организација која учи, хрестоматија; Сенги, П. (2003), Пета дисциплина: Умеће и пракса организације која учи, ASEE, Нови Сад; Сушањ, З. (2005), Организацијска клима и култура, Слап, Јастребарско Општа допунска Литература Закс, В., прир. (2001), Речник развоја, Светови, Нови Сад. Карлзон, Ј. (1997), Тренуци истине, CLIO, Београд |