Курс: Социјална политика и образовање одраслих (мастер) У оквиру предмета: Социјална политика и образовање одраслих Предавачи др Зорица Милошевић, доцент изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска настава
Политичке и социјалне функције образовања одраслих; Социјалне функције образовања одраслих – од утопијских до еманципаторских; Позиције и основне функције образовања одраслих у савременим приступима социјалног развоја друштвених заједница, група и индивидуа; Специфичност и сложеност истраживања социјалне функције образовања одраслих; Националне, европске и глобалне димензије социјалних функција образовања одраслих; Националне стратегије социјалног развоја; Могућности и позиције образовања одраслих у овим стратегијама
Практична настава
Различити програми, облици, методе и технике образовања одраслих као подршка социјалној промоцији и партиципацији различитих друштвених група; Социјални аспекти образовања одраслих у глобалним покретима – образовање за све, писменост, редукција сиромаштва, развој цивилног друштва, мир и толеранција, родна равноправност, међународни дијалог
Циљ изучавања курса: Разумевање и критичко сагледавање позиције и пројекције доживотног образовања и образовања одраслих у стратегијама социјалног развоја друштва, подршке друштвеним групама и оснаживања појединаца за партиципацију у социјалном окружењу App.preduslovi_za_polaganje: / Облици наставе:
Предавања, вежбе, семинарски рад, истраживачки рад студената, индивидуалне и групне консултације
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Bauman Z, «Globalization: The Human Consequences», New York, itd.: Columbia University Press, Cambridge, itd.: Polity Press 1998. Coleman J, «Foundations of Social Theory», Cambridge, MA, itd.: Harvard University Press 1990. Davies M, «The Blackwell Companion to social work», Oxford: Blackwell Publishing Ltd., 1997 Edwards R, Amstrong P, Miller N, «Include me out – critical readings of social exclusion, social inclusion and life long learning», in: International Journal of lifelong education, Vol. 20, No 5, Rout Freire P, Pedagogy of the Oppressed, Continuum, New York, 2007 Goslin, D. (Ed.), Handbook of socialization: Theory and research, Chicago: Rand McNally & Co., 1973. Jogi L, Przybylska E, Tereseviciene M. (Eds.), Adult learning for civil society, Bonn, Kaunas and Warsaw, 2005. Medic, S, «Poverty reduction and Expectation from Adult Education in Serbia”, chapter 4. (ed): Preece, J., Ruud van der Veen, Raditloaneng: Adult education and Poverty Reduction: issues for policy research and practice, Lentsswe La Lesedi and Lightbooks publisher, 2007, str 47-60 Payne Malcolm, Савремена теорија социјалног рада, II издање, Филозофски факултет Универзитета у Бања Луци, 2001. Бркић М, Милосављевић М, Социјални рад у локалној заједници, Социјална мисао, Београд, 2005. |