Силабуси
Курс: Андрагогија комуникација и медија
Предавачидр Тамара Николић доцент
др Бојан Љујић доцент
обавезни курс
Број бодова:9.00
Садржај курса:Предмет курса је општа проблематика комуницирања одраслих и васпитно-образовни аспекти медија. Проучава се кроз неколико проблемских целина: - Теоријски концепти културе комуницирања и образовање одраслих; - Невербална комуникација одраслих; - Вербална комуникација одраслих (култура говора и писања); - Медији масовног комуницирања и медијско образовање одраслих - андрагошко-дидактичко-методичке особености (уопште и по појединим медијима); - Електронско - оnline образовање; - Медијско-образовна анимација, публика која се образује, јавно мњење, односи с јавношћу.
Циљ изучавања курса:Циљ курса је стицање релевантних знања, умења, навика и способности за разумевање, процену, истраживање, кориговање и унапређивање андрагошке праксе у комуницирању одраслих и употреби медија. Способности и вештине: Уз остала андрагошка знања која студент прима током студија, курс оспособљава да: - Доприноси развоју културе изражавања, толеранције и међусобног разумевања и поштовања. - Сарађује у планирању, програмирању, организовању, извођењу и евалуирању образовних програма масовног комуницирања. - Стиче, преноси, процењује, истражује, коригује и унапређује вештину комуницирања са јавношћу - са медијима и за медије. - Процењује, истражује, коригује и унапређује вештине тумачења образовних медијских порука. - Организује и спроводи микро истраживања андрагошке праксе масовног комуницирања (испитује образовне потребе, интересовања и могућности задовољавања истих путем медија; испитује специфичности организационих облика, метода и средстава преношења образовних садржаја путем медија и сл). - Ради на андрагошком оспособљавању осталих стручњака окупљених око културно-образовних програма медија.
App.preduslovi_za_polaganje:Успешно савладани предходни курсеви предвиђени наставним планом студијске групе
Облици наставе:Настава се реализује кроз: предавања; семинарске вежбе (радионице); консултације и индивидуални рад са студентима; практична вежбања која укључују рад у електронској учионици, појединачне и групне посете разним институцијама у вези са масовним комуницирањем.
Активно учешће на предавањима, семинарским и практичним вежбањима, рад у електронској учионици, презентација задатих домаћих и других радова, положени колоквијуми, консултовање литературе приликом разматрања појединих проблема садржаних у програму.Студенти су обавезни да обаве праксу која је предвиђена наставним планом и програмом.
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata:Предиспитне обавезе (48%): - пракса, презентација домаћих и практичних радова (20%); - колоквијуми (10%); - семинарска вежбања и инвентивност (18%). Испит (52%): усмено и/или писмено испитивање у два дела
План курса:
1. недеља
вежбе - Уводни сусрет - предавања
Упознавање и увођење у курс. Терминолошко-садржинска компарација појмова: цивилизација; масовна и елитна култура; образовна добра масовне културе; масовно друштво; друштво које учи; маса; гомила; публика; група; организација.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Бал, Ф.(1997) Моћ медија, Београд, Клио
Бригс, А., Кобли, П., (2005), Увод у студије медија, Клио, Београд.
Дебре, Р.(2000) Увод у медиологију, Београд, Клио
Драгићевић-Шешић, М.(1993) Хоризонти читања - Домети културне анимације, Београд, Понт
Фидлер, Р., (2004) Медијаморфозис, Клио, Београд.
Јанићијевић, Ј.(2000) Комуникација и култура, Београд
Лоример, Л.(1998) Масовне комуникације, Београд, Клио
Мандић, П. Мандић, Д. (1997) Образовна информациона технологија, Београд, Учитељски факултет
Мандић, Т.(1995) Комуникологија - Психологија комуникације, Београд, аутор
МекКвин, Д.(2000) Телевизија, Београд, Клио
Образовање и масовне комуникације (1993), Зборник радова, Београд, Министарство просвете РС
Овесни, К. Самуровић,С (1997) Алтернативни модели образовања одраслих, Андрагошке студије, Београд, ИПА
Радојковић, М., Милетић, М., (2005) Комуницирање, медији и друштво, Нови Сад, Стилос.
Рег, Д.(1996) Односи с медијима, Београд, Клио
Рот, Н. (2004) Знакови и значења - Вербална и невербална комуникација, Београд, Плато.
Шинглер, М. Виринга, М(2000) Радио, Београд, Клио
Станојевић, О. и Аврамовић, С. (2003) Ars Rhetorica, Београд, Службени лист СЦГ
Томић, З.(2000) Комуникологија, Београд, Филолошки факултет
Зиндовић-Вукадиновић, Г.(1994) Визуелни језик медија, Београд, Институт за педагошка истраживања
Општа допунска Литература
Баћевић, Љ., In media res : Ефекти медија, Београд, Институт за друштвене науке.
Безданов-Гостимир, С. (1994) За(у)вођење медија, Београд, Министарство просвете Србије
Бјелица, М.(1983) Штампа и друштво, Београд, ЗУНС
Бојд, Е., (2002) Новинарство у електронским медијима, Клио, Београд.
Божовић, Р. (1990) Култ-ура, Београд, Научна књига
Бретон, Ф. (2000) Изманипулисана реч, Београд, Клио
Бригс, А., Берк, П., (2006) Друштвена историја медија, Београд, Клио.
Бурдије, П.(2000) Нарцисово огледало, Београд, Клио
Ђорђевић, Т.(1979) Теорија информација/теорија масовних комуникација, Љубљана, Партизанска књига
Ђуричић, П.(1990) Новинарство - филозофија, морал, занат, Београд, Ларис
Џуверовић, Б.(1980) Култура без граница - Лица и наличја масовне комуникације
Еко, У.(1973) Култура, Информација, Комуникација, Београд, Нолит
Филиповић, В. Костић, М. и Прохаска, С. (2001) Односи са јавношћу, Београд, ФОН
Гартенсцхлаегер,У. Хинзен, Х. ур.(2000) Перспективе и тенденције образовања одраслих у Европи, Загреб, Хрватска заједница пучких отворених училишта
Гоне, Ж.(1998) Образовање и медији, Београд, Клио
Илић, М., (2006) Рађање телевизијске професије, Београд, Клио.
Качавенда, Н.(1974) Како одрасли схватају појмове у радио серији, у: Образовни програми радија, Београд, ЈРТВ
Качавенда, Н.(1975) Радио-емисија у мултимедијском приступу друштвеном образовању, Андрагогија (Загреб), бр. 1-2
Казнев, Ж.(1976) Социологија радио-телевизије, Београд, БИГЗ
Келнер, Д., (2004) Медијска култура, Београд, Клио.