Силабуси
Курс: Менаџмент у образовању У оквиру предмета: Менаџмент у образовању Предавачидр Шефика Алибабић-Хоџић редовни професор у пензији обавезни курс Број бодова:7.00 Садржај курса:- Интердисциплинарни приступ проблему управљања образовањем;
- Теоријске основе менаџмента у образовању;
- Основне менаџмент функције: планирање, организовање, вођење, контролисање;
- Нивои управљања доживотним образовањем (макро и микро нивои менаџмента);
- Управљање променама у образовању;
- Стратегијски менаџмент у образовању одраслих;
- Методе стратешке анализе;
- Позиционирање образовне институције на »образовном тржишту«;
- Организациона култура и клима у образовној институцији;
- Базичне менаџмент вештине: концептуалне (предвиђање, планирање, одлучивање), интерперсоналне (мотивисање, сарадња, лидерство, вођење/руковођење), комуникационе (ПР/односи с образовном јавношћу);
- Маркетинг у образовању одраслих;
- Менаџмент и маркетинг у образовној и у културној делатности, сличности и разлике;
- Професионализација менаџмента у образовању;
- Стручна посета;
- Андрагошки дан – »сусрет теорије и праксе«.
Циљ изучавања курса:Упознавање и разумевање теоријских основа менаџмента у образовању, менаџмент функција и модела, као и могућности примене маркетинг менаџмента у образовању одраслих.
Стицање знања:
- о теоријским основама менаџмента у образовању, о терминолошким и појмовним разликама (управљање, менаџмент, руковођење, лидерство), о менаџмент функцијама;
- о специфичностима менаџмента у образовању одраслих, на нивоу образовног система и на нивоу образовне институције/организације;
- о могућности примене модела стратегијског менаџмента у области образовања и културе;
- о могућностима и претпоставкама примене маркетинг концепта и маркетиншких активности у образовању одраслих;
- о професионализацији управљања образовањем одраслих, о припремању и усавршавању менаџера у образовању;
Развијање вештина:
- СWОТ анализе;
- позиционирања образовне институције у окружењу;
- израде модела стратегијског управљања образовном институцијом;
- израде маркетинг плана образовне институције.
Облици наставе:предавања и вежбе, радионице, менторски рад, консултације,стручне посете/сусрети с праксом.
активно присуство на настави, израда и презентација извештаја са посета, израда и презентација пројектних задатака.
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata:праћење и оцењивање предвиђених обавеза; завршни испит – писмено/усмено
План курса: 1. недеља вежбе - Интердисциплинарни приступ проблему управљања образовањем - предавање x
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Алибабић,Ш., (2004) Менаџмент у образовању, Зборник ФЦО, Београд Алибабић, Ш., (2002) Теорија организације образовања одраслих, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд Алибабић, Ш., (2003) Управљање доживотним образовањем, Наша школа, бр.1-2, Бања Лука Цовеy, С., (2002) Принципи успешног лидерства, Грмеч и Привредни преглед, Београд Чизмић,С., и други, (1995) Психологија и менаџмент, Филозофски факултет – Институт за психологију, Београд Машић, Б., (2001) Стратегијски менаџмент, Универзитет БК, Београд Пастуовић, Н., (1999) Едукологија, Загреб Шешић Драгићевић,М., Стојковић,Б., (1994) Култура – менаџмент, анимација, маркетинг, Цлио, Београд Воћкић Авдагић, Ј., (2004) Образовне институције и медијски посредовано комуницирање с јавностима, Образовање одраслих, бр.1, БКЦ и ИИЗ/ДВВ, Сарајево |