Силабуси
Курс: Организација образовања одраслих У оквиру предмета: Организација образовања одраслих (докт.) Предавачидр Шефика Алибабић-Хоџић редовни професор у пензији обавезни курс Број бодова:7.00 Садржај курса:- Карактеристичне тенденције у развоју теорије организације;
- Организација као систем (типологија система, системска анализа, системски приступ у проучавању организације образовања);
- Конституисање Организације образовања одраслих као научне и академске дисциплине;
- Проучавање система образовања - разноврсност приступа, значај системског и економског приступа (систем образовања одраслих као »образовно тржиште«), тријада »концепција - стратегија – систем« као својеврсна организација;
- Структурални елементи организације система, детерминанте и подсистеми
- Развој система образовања одраслих, стање и перспективе савременог система образовања одраслих;
- Образовни систем у транзицији;
- Институционална основа система образовања одраслих;
- Образовна група 1;
- Образовна група 2;
- Модели и облици образовања одраслих и њихове организационе карактеристике;
- Организација самообразовања;
- Организација мултимедијског образовања – избор медија као организациони проблем, организација виртуелног образовног центра;
- Култура као предмет и циљ организације (организација културних активности у култури масовног друштва и у условима културне динамике);
- Стручна посета институцији за образовање одраслих.
Циљ изучавања курса:Упознавање и разумевање теоријских основа организације рада у области образовања и у том контексту организације система образовања одраслих, организационе структуре образовне институције и система организационих модела и облика образовних и културних активности одраслих.
Стицање знања:
- о савременим теоријама научне организације рада и могућностима њихове примене на подручју образовања;
- о развоју, организацији и структуралним елементима система образовања одраслих, као и о значају системског приступа у његовом проучавању, реформисању и усавршавању;
- о организационој структури институције/организације за образовање одраслих;
- о систему модела и облика образовне и културне делатности, њиховим детерминантама и организационим карактеристикама.
Развијање вештина:
- системске анализе
- организовања образовних активности
- управљања обликом/образовном групом
Облици наставе:предавања, вежбе (индивидуалне и групне), радионице, консултације, стручне посете, »сусрет теорије и праксе у учионици« (тзв. андрагошки дан)
похађање предавања и вежби, израда и презентација пројектних задатака, стручна критика.
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata:континуирано праћење и оцењивање предвиђених обавеза,завршни испит – писмено/усмено.
План курса: 1. недеља вежбе - Карактеристичне тенденције у развоју теорије организације - предавање џ
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Алибабић, Ш., (2002) Теорија организације образовања одраслих, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд Андрагогија (група аутора), (1985) Школска књига, Загреб
Богдановић, С., (2004) Организациони дискурс образовања, Образовање одраслих, бр. 1, БКЦ и ИИЗ/ДВВ, Сарајево Диздаревић, И., (2004) Умијеће вођења образовне групе, Образовање одраслих, бр.1, БКЦ и ИИЗ/ДВВ, Сарајево Хавелка, Н., (1980) Психолошке основе групног рада, Научна књига, Београд Јовић, Б., (1986) Организација културног живота у Југославији, Факултет драмских уметности, Београд Обрадовић, Ј., (ур.), (1982) Психологија и социологија организације, Школска књига, Загреб Радо, П., (2002) Транзиција у образовању , ПЗ, Бихаћ Савићевић, Д., (1999) Отворени универзитет и други алтернативни облици образовања, (сепарат) Београд Савићевић, Д., (1996) Приватно и јавно образовање у свету и у Југославији, Универзитет БК, Београд Вилотијевић, М., (1993) Организација и руковођење школом, Научна књига, Београд |