Силабуси
Курс: Организација образовања одраслих
Предавачидр Шефика Алибабић-Хоџић редовни професор у пензији
обавезни курс
Број бодова:7.00
Садржај курса:- Карактеристичне тенденције у развоју теорије организације; - Организација као систем (типологија система, системска анализа, системски приступ у проучавању организације образовања); - Конституисање Организације образовања одраслих као научне и академске дисциплине; - Проучавање система образовања - разноврсност приступа, значај системског и економског приступа (систем образовања одраслих као »образовно тржиште«), тријада »концепција - стратегија – систем« као својеврсна организација; - Структурални елементи организације система, детерминанте и подсистеми - Развој система образовања одраслих, стање и перспективе савременог система образовања одраслих; - Образовни систем у транзицији; - Институционална основа система образовања одраслих; - Образовна група 1; - Образовна група 2; - Модели и облици образовања одраслих и њихове организационе карактеристике; - Организација самообразовања; - Организација мултимедијског образовања – избор медија као организациони проблем, организација виртуелног образовног центра; - Култура као предмет и циљ организације (организација културних активности у култури масовног друштва и у условима културне динамике); - Стручна посета институцији за образовање одраслих.
Циљ изучавања курса:Упознавање и разумевање теоријских основа организације рада у области образовања и у том контексту организације система образовања одраслих, организационе структуре образовне институције и система организационих модела и облика образовних и културних активности одраслих. Стицање знања: - о савременим теоријама научне организације рада и могућностима њихове примене на подручју образовања; - о развоју, организацији и структуралним елементима система образовања одраслих, као и о значају системског приступа у његовом проучавању, реформисању и усавршавању; - о организационој структури институције/организације за образовање одраслих; - о систему модела и облика образовне и културне делатности, њиховим детерминантама и организационим карактеристикама. Развијање вештина: - системске анализе - организовања образовних активности - управљања обликом/образовном групом
Облици наставе:предавања, вежбе (индивидуалне и групне), радионице, консултације, стручне посете, »сусрет теорије и праксе у учионици« (тзв. андрагошки дан)
похађање предавања и вежби, израда и презентација пројектних задатака, стручна критика.
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata:континуирано праћење и оцењивање предвиђених обавеза,завршни испит – писмено/усмено.
План курса:
1. недеља
вежбе - Карактеристичне тенденције у развоју теорије организације - предавање
џ
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Алибабић, Ш., (2002) Теорија организације образовања одраслих, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд
Андрагогија (група аутора), (1985) Школска књига, Загреб
Богдановић, С., (2004) Организациони дискурс образовања, Образовање одраслих, бр. 1, БКЦ и ИИЗ/ДВВ, Сарајево
Диздаревић, И., (2004) Умијеће вођења образовне групе, Образовање одраслих, бр.1, БКЦ и ИИЗ/ДВВ, Сарајево
Хавелка, Н., (1980) Психолошке основе групног рада, Научна књига, Београд
Јовић, Б., (1986) Организација културног живота у Југославији, Факултет драмских уметности, Београд
Обрадовић, Ј., (ур.), (1982) Психологија и социологија организације, Школска књига, Загреб
Радо, П., (2002) Транзиција у образовању , ПЗ, Бихаћ
Савићевић, Д., (1999) Отворени универзитет и други алтернативни облици образовања, (сепарат) Београд
Савићевић, Д., (1996) Приватно и јавно образовање у свету и у Југославији, Универзитет БК, Београд
Вилотијевић, М., (1993) Организација и руковођење школом, Научна књига, Београд