Силабуси
Курс: Управљање знањем (мастер)
У оквиру предмета: Управљање знањем
Предавачидр Кристинка Овесни редовни професор
др Зорица Милошевић доцент
др Тамара Николић доцент
изборни курс
Број бодова:6.00
Садржај курса:Теоријска настава: Различите теоријске парадигме у менаџменту знањем – Димензије индивидуалног, групног и организационог учења релевантне за управљање знањем – Димензије субјективног, објективног, интерперсоналног, имплицитног и тацитног знања релевантне за управљање знањем – Методе, технике и средства у менаџменту знањем – Значај савремене технологије за менаџмент знањем Практична настава: Примена и интегрисање компоненти и функција учења у менаџменту знањем – Улога флексибилне организације – Организационе и социјалне импликације управљања знањем – Креирање и трансфер знања у организацији – Значај савремене технологије за менаџмент знањем – Критичка евалуација савремених тенденција у менаџменту знањем
Циљ изучавања курса:Развој компетенција и стицање теоријских знања о индивидуалном, групном и организационом учењу, и њиховој улози у процесу менаџмента знањем.
App.preduslovi_za_polaganje:Услови су у складу са условима за упис мастер студија
Облици наставе:Предавања, вежбе, радионице, групни рад, дискусија, истраживачки рад, консултације, On-line метод, семинарски рад; студија случаја
План курса:
1. недеља
предавање - Различите теоријске парадигме у менаџменту знањем
Теорије управљања знањем. Теорија социјалног капитала и управљање знањем. Теорија интелектуалног капитала и управљање знањем. Етички аспекти управљања знањем.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Ovesni, K., Alibabic, Sh. (2010). Implications of ICT in the Continuing Professional Education and Learning. In: D. Potolea, P. Jarvis, H.S. Olesen, S. Mavromoustakos, R. Iucu, et al. (eds.): The 4th International Conference EDU WORLD 2010 “Education Facing Contemporary World Issues”. Pitesti, Romania: Faculty of Psychology And Educational Studies, et al., 32–43.
Ovesni, K., Alibabić, Š. (2011). Improving performance and flexibilization in organizations: Andragogical impacts. U J. Štarc (Ed.), Human Capital As A Source Of Success In The Process Of Globaliz
Ovesni, K. (2008). Andragoška podrška realizaciji koncepta organizacije koja uči kroz primenu informacione tehnologije. U: Š. Alibabić, A. Pejatović (ur.): Obrazovanje i učenje – pretpostavke evro
Alibabić, Š. i Ovesni, K. (2008). Savremena tehnologija kao podrška realizaciji koncepta doživotnog obrazovanja i učenja. Obrazovanje odraslih, 2, 69–85
Ovesni, K. (2008). Teaching Adults – A Proffession In Its Infancy. In: D. Potolea and P. Jarvis (eds.): Edu–World 2008. Pitesti: University of Pitesti, 279–289
Ichijo, K., Nonaka, I. (Eds.) (2007). Knowledge Creation and Management. New York, NY: Oxford University Press.
Jemielniak, D., Kociatkiewicz, J. (Eds.) (2009). Handbook of Research on Knowledge-Intensive Organizations. Hershey, PA: Information Science Reference (an imprint of IGI Global).
Овесни, К., прир. (2015). Управљање знањем, хрестоматија.
Ovesni, K. (2009). Professional Competence of Educators in the Field of Informal Adult Education. In: G. K. Zarifis (ed.): Educating the Adult Educator: Quality Provision and Assessment in Europe.
Ovesni, K. (2010). Social Control of Adult Educators in Serbia, in: S. Medić, R. Ebner, K. Popović, (Eds.): Adult Education – The response to Global Crisis: Strengths and Challenges of the Profession.
North, K. (2008). Upravljanje znanjem. Zagreb: Naklada Slap.
Општа допунска Литература
Torrington, D., Hall., L., Taylor, S. (2004). Менаџмент људских ресурса. Београд: Дата статус
Thompson, A. A. Jr., Strickland, A. J. III, Gamble, J. E. (2008). Strateški menadžment: U potrazi za konkurentskom prednošću. Zagreb: Mate.