Силабуси
Курс: Стратегије учења и методе образовања одраслих (осн.)
Предавачидр Миомир Деспотовић редовни професор
др Виолета Орловић Ловрен редовни професор
обавезни курс
Број бодова:5.00
Садржај курса:Теоријска настава: Теоријска полазишта савременог поучавања одраслих. Стратегије и дизајн наставе и поучавања. Концепт активног учења. Традиционална и интерактивна настава. Облици и методе наставе са одраслима. Улоге полазника и наставника у образовању и поучавању одраслих. Модели евалуације процеса, програма и постигнућа. Практична настава: Планирање и обликовање јединица учења и наставе. Методе и технике интерактивне наставе.Образовна група и групна динамика у образовању одраслих.Комуникација у образовању одраслих, Принципи и правила фацилитације. Модели и технике давања feed-backa-a, Технике презентације и визуализације. Приступи и инструменти евалуације наставе-образовног процеса.
Циљ изучавања курса:Упознавање са теоријским ослонцима модерног приступа поучавању одраслих и овладавање основним компетенцијама у планирању и примени стратегија и метода наставе и учења одраслих
App.preduslovi_za_polaganje:-----------
Облици наставе:Предавања, Интерактивни облици рада, Вежбања, Демонстрација и презентација, Индивидуалне консултације
План курса:
1. недеља
предавање - Tеоријски ослонци модерног подучавања одраслих
Упознавање са групом, рекапитулација претходног градива о карактеристикама учења одраслих и наставе за одрасле; Увод у теоријске основе стратегије интерактивног подучавања одраслих
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Џарвис, П. (2003). Поучавање – теорија и пракса. Загреб: Андрагошки центар
Павловић-Бренеселовић, Д., Павловски,Т.(2000). Интерактивна обука. Београд:ИПА
Роедерс, П. (2003). Интерактивна настава. Београд: Институт за педагогију и андрагогију
Кулић, Р., Деспотовић, М. (2005). Увод у андрагогију. Београд: Свет књиге
Стојнов, Д. (2005). Од психологије личности ка психологији особа: конструктивизам као нова платформа у образовању и васпитању
Бер,В.(2001). Социјални конструкционизам. Београд: Цептер Бук Ворлд
Општа допунска Литература
Јеленц Крашовец, С., Наставник за одрасле – фацилитатор образовања и личног развоја, Андрагошке студије, 2005.
Reiser,A.R,Dempsey,V.J (ed)(2012).Trends and Issues in Instructional Design and Technology, Pearson
Ивић. И., Пешикан, А., Јанковић, С., Кијевчанин, С. (1997). Активно учење : приручник за примену активних метода наставе/учења. Београд: Институт за психологију.