Силабуси
Курс: Политика и системи образовања одраслих (осн.) У оквиру предмета: Политика и системи образовања одраслих Предавачидр Шефика Алибабић-Хоџић редовни професор у пензији др Јован Миљковић ванредни професор Вукашин Гроздић истраживач-сарадник обавезни курс Број бодова:7.00 Садржај курса:Теоријска настава
-Функције и инструменти образовних политика;
-Социјално партнерство у креирању политика образовања одраслих;
-Релације између концепције образовања, стратегија, система и образовних политика;
-Теорије организације рада и могућност њихове примене у области образовања одраслих;
-Детерминанте развоја и структурални елементи система образовања одраслих;
-Приступи проучавању система образовања одраслих (системски, економски, емпиријски, историјски, компаративни, менаџмент приступи);
-Систем образовања одраслих као образовно тржиште;
-Управљање променама/реформама у систему образовања одраслих;
-Модели и облици образовних активности одраслих и њихове организационе карактеристике (модели континуираног образовања и усавршавања – Ин сервис модел, предавање, семинар, симпозијум, конференција, саветовање, радионица, тренинг, инструктажа, консултације, самообразовање,...) .
Практична настава
-Друштвени контекст и социјално партнерство као детерминанта развоја политика и система образовања одраслих;
- Функције и инструменти образовних политика на макро и микро нивоу (закони, стратегије, правилници);
-Проучавање (под)система образовања одраслих;
-Организациони модели и облици у образовању одраслих;
-Стручне посете и њихова анализа.
Циљ изучавања курса:Разумевањеполитика и система образовања одраслих као комплексног друштвеног и организационог феномена. Разумевање могућности примене теорија организације рада у области организације образовања одраслих. App.preduslovi_za_polaganje:положен испит из предмета Општа андрагогија Облици наставе:предавања, вежбе, радионице, консултације, стручне посете / сусрети с праксом, истраживачки рад. План курса: 1. недеља предавање - Организационa андрагогијa и Политикa образовања одраслих као научне дисциплине Представљање курса, предиспитних обавеза.
Развој “Организационе андрагогије” (или “Андрагогије организације”) и “Политике образовања одраслих” као младих научних дисциплина.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Алибабић, Ш., (2002), Теорија организације образовања одраслих, ИПА Филозофског факултета, Београд Алибабић, Ш., (2007), Менаџмент променама у образовању, Зборник: Европске димензије реформе системе образовања и васпитања, Универзитет у Новом Саду, Нови Сад Алибабић, Ш., Миљковић, Ј., Овесни, К. (2012): Образовање одраслих у регионалним образовним политикама, у: Вујисић-Живковић, Н., Митровић, М., Овесни. К. (ур.), Посебна питања квалитета у образовању (стр. 9-24). Београд: ИПА Алибабић, Ш., Шегрт, Б., (2010), Образовна „понуда и потражња“ у (под)систему усавршавања наставника, Педагогија, бр. 2, Београд, стр.280-294 Богдановић, С., (2004), Организациони дискурс образовања, Образовање одраслих бр.1, БКЦ и ИИЗ/ДВВ, Сарајево. Група аутора (2009), Међународне организације о образовању одраслих, Агенција за образовање одраслих, Загреб. Миљковић, Ј., (2005), Носиоци идеје о доживотном учењу у Европи – документи, иницијативе, програми, Образовање одраслих бр.3, БКЦ и ИИЗ/ДВВ, Сарајево Пастуовић, Н., (1999), Едукологија, Знамен, Загреб Радо, П. (2002), Транзиција у образовању, ПЗ, Бихаћ Савићевић, Д., (2000), Пут ка друштву учења, Београд |