Силабуси
Курс: Политика и системи образовања одраслих (осн.)
Предавачидр Шефика Алибабић-Хоџић редовни професор у пензији
др Јован Миљковић ванредни професор
Вукашин Гроздић истраживач-сарадник
обавезни курс
Број бодова:7.00
Садржај курса:Теоријска настава -Функције и инструменти образовних политика; -Социјално партнерство у креирању политика образовања одраслих; -Релације између концепције образовања, стратегија, система и образовних политика; -Теорије организације рада и могућност њихове примене у области образовања одраслих; -Детерминанте развоја и структурални елементи система образовања одраслих; -Приступи проучавању система образовања одраслих (системски, економски, емпиријски, историјски, компаративни, менаџмент приступи); -Систем образовања одраслих као образовно тржиште; -Управљање променама/реформама у систему образовања одраслих; -Модели и облици образовних активности одраслих и њихове организационе карактеристике (модели континуираног образовања и усавршавања – Ин сервис модел, предавање, семинар, симпозијум, конференција, саветовање, радионица, тренинг, инструктажа, консултације, самообразовање,...) . Практична настава -Друштвени контекст и социјално партнерство као детерминанта развоја политика и система образовања одраслих; - Функције и инструменти образовних политика на макро и микро нивоу (закони, стратегије, правилници); -Проучавање (под)система образовања одраслих; -Организациони модели и облици у образовању одраслих; -Стручне посете и њихова анализа.
Циљ изучавања курса:Разумевањеполитика и система образовања одраслих као комплексног друштвеног и организационог феномена. Разумевање могућности примене теорија организације рада у области организације образовања одраслих.
App.preduslovi_za_polaganje:положен испит из предмета Општа андрагогија
Облици наставе:предавања, вежбе, радионице, консултације, стручне посете / сусрети с праксом, истраживачки рад.
План курса:
1. недеља
предавање - Организационa андрагогијa и Политикa образовања одраслих као научне дисциплине
Представљање курса, предиспитних обавеза. Развој “Организационе андрагогије” (или “Андрагогије организације”) и “Политике образовања одраслих” као младих научних дисциплина.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Алибабић, Ш., (2002), Теорија организације образовања одраслих, ИПА Филозофског факултета, Београд
Алибабић, Ш., (2007), Менаџмент променама у образовању, Зборник: Европске димензије реформе системе образовања и васпитања, Универзитет у Новом Саду, Нови Сад
Алибабић, Ш., Миљковић, Ј., Овесни, К. (2012): Образовање одраслих у регионалним образовним политикама, у: Вујисић-Живковић, Н., Митровић, М., Овесни. К. (ур.), Посебна питања квалитета у образовању (стр. 9-24). Београд: ИПА
Алибабић, Ш., Шегрт, Б., (2010), Образовна „понуда и потражња“ у (под)систему усавршавања наставника, Педагогија, бр. 2, Београд, стр.280-294
Богдановић, С., (2004), Организациони дискурс образовања, Образовање одраслих бр.1, БКЦ и ИИЗ/ДВВ, Сарајево.
Група аутора (2009), Међународне организације о образовању одраслих, Агенција за образовање одраслих, Загреб.
Миљковић, Ј., (2005), Носиоци идеје о доживотном учењу у Европи – документи, иницијативе, програми, Образовање одраслих бр.3, БКЦ и ИИЗ/ДВВ, Сарајево
Пастуовић, Н., (1999), Едукологија, Знамен, Загреб
Радо, П. (2002), Транзиција у образовању, ПЗ, Бихаћ
Савићевић, Д., (2000), Пут ка друштву учења, Београд