Силабуси
Курс: Маркетинг у образовању одраслих (осн.)
Предавачидр Шефика Алибабић-Хоџић редовни професор у пензији
др Јован Миљковић ванредни професор
изборни курс
Број бодова:5.00
Садржај курса:Теоријска настава -Интердисциплинарни приступ проблемима маркетинга; -Основе непрофитног маркетинга – теорије, приступи, претпоставке примене у образовној делатности -Стратегијски маркетинг образовне институције; -Специфичности маркетинга у образовној делатности; -Маркетиншке активности у образовању (активности екстерног и интерног маркетинга и ширења образовне јавности – рекламне активности); -Андрагог као маркетинг менаџер/ПР образовне организације. Практична настава -Анализа екстерног и интерног образовног окружења применом метода стратешке маркетиншке анализе; -Маркетиншко позиционирање образовне институције (или облика) на „образовном тржишту“; -Израда маркетинг плана образовне институције (или облика); -Коришћење инструмената маркетинг микса у непрофинтом сектору -Рекламирање у образовној делатности (концепти, стратегије, инструменти маркетинг микса, ПР ...).
Циљ изучавања курса:Разумевање теоријских основа маркетинга у образовању одраслих; разумевање менаџмент маркетинга непрофитних организација, оспособљавање за израду и примену маркетинг планова у образовној делатности.
App.preduslovi_za_polaganje:положен испит из предмета Менаџмент у образовању одраслих
Облици наставе:предавања, вежбе, радионице, консултације, студије случаја, стручне посете / сусрети с праксом, истраживачки рад.
План курса:
1. недеља
предавање - Интердисциплинарни приступ проучавању маркетинга
- маркетинг у теоријској равни; - социјални маркетинг; - маркетинг у пракси.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Алибабић, Ш., (2002), Теорија организације образовања одраслих, ИПА Филозофског факултета, Београд
Алибабић, Ш., (2000), Маркетинг у образовању одраслих, Андрагошке студије, бр.1-2, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд
Котлер, Ф., (2005), Управљање маркетингом, Дата Статус, Београд
Миљковић, Ј., Ковачевић, Ј., (2011) Елементи маркетинг микса као чиниоци избора вискообразовне институције, Андрагошке студије, број 1, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд , стр. 135-156.
Мелер, М., (2003) Непрофитни маркетинг, Економски факултет у Осијеку, Осијек.
Павичић, Ј., (2003) Стратегија маркетинга непрофитних организација, МАСМЕДИА, Загреб.
Ханић, Х., (2008), Управљање маркетингом, Београдска банкарска академија, Београд