Силабуси
Курс: Општа андрагогија (осн.)
У оквиру предмета: Општа андрагогија
Предавачидр Миомир Деспотовић редовни професор
др Александар Булајић доцент
обавезни курс
Број бодова:8.00
Садржај курса:Садржај предмета Теоријска настава, Методолошко-епистемолошки статус андрагогије, Концепције науке о васпитању и образовању. Концепције андрагогије, Андрагогија као интегративна наука. Образовање одраслих као друштвени и индивидуални феномен, Социјалне и економске промене и друштво које учи, Детерминанте образовања одраслих, Функције образовања одраслих, Формално, неформално и информално образовање, Концепције доживотног и свеживотног учења и образовања и стратегије њихове реализације, Партиципација у образовању одраслих, Одраслост/зрелост – појам и врсте, Кључни принципи образовања одраслих, Образовање и учење одраслих – релације, концепције и приступи, Врсте и модели учења: Искуствено учење, Самоусмерено учење. Организационо учење. Трансформативно учење. Образовне потребе. Професионализација у образовању одраслих. Практична настава Андрагошки циклус Образовне потребе и интереси одраслих, Мотивација и партиципација у образовању одраслих. Евалуација образовања и учења одраслих.
Циљ изучавања курса:Разумевање образовања и учења одраслих као индивидуалног и социјалног феномена, његове теоријско-епистемолошке концептуализације и стицање вештина истраживања базичних андрагошких феномена.
App.preduslovi_za_polaganje:Нема посебних услова
Облици наставе:Предавања, семинарска вежбања, интерактивни облици рада и индивидуалне консултације.
План курса:
1. недеља
предавање - OБРАЗОВАЊЕ ОДРАСЛИХ КАО ДРУШТВЕНИ И ИНДИВИДУАЛНИ ФЕНОМЕН
1.1. Појава и развој образовања одраслих 1.2. Савремени трендови у образовања и учења одраслих 1.3. Детерминанте развоја образовања и учења одраслих 1.4. Функције образовања одраслих
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Кулић, Р., Деспотовић, М. (2004;2005;2010) Увод у андрагогију, Београд, Свет књиге,стр.11-91, 91-211.
Деспотовић, М., (2000) Игра потреба – андрагошке варијације, Београд, ИПА - Филозофски факултет, стр. 11-45.
Савићевић, .Д. (1983) Човјек и доживотно образовање, Титоград, Републички завод за унапређивање школства,стр. 12-24; 76-126; 172-225.
Савићевић, .Д. (1991) Савремена схватања андрагогије, Београд, Просвета, стр. 23-103, 193-211.
Савићевић, .Д., (1989) Концепција образовних потреба у андрагогији, Београд, Завод за уџбенике и наставна средства, стр. 118-196.
Пастуовић, Н., (1999) Едукологија, Загреб, Знамен, стр. 30-55.
Деспотовић, М. (2016) Образовање одраслих на Западном Балкану, Београд, Друштво за образовање одраслих, DVV International, стр.14-35.
Prawelska/Skrzypek, G. i drugi (2013) Priznavanje prethodnog učenja u visokom obrazovanju - izazovi oblikovanju sustava, Zagreb, Institut za razvoj obrazovanja, str. 9-21.
Despotovic, M. (2010)Professionalization of Adult Education, Medić, S., Ebnes, R. Popović, K (ur.), Adult education in response to global crisis, pp.47-72.(dostupno i na srpskom)
Савићевић, Д. (2007). Особености учења одраслих, Београд,Завод за уџбенике и наставна средства, стр. 19-116; 149-186.