Силабуси
Курс: Општа андрагогија (осн.) У оквиру предмета: Општа андрагогија Предавачидр Миомир Деспотовић редовни професор др Александар Булајић доцент обавезни курс Број бодова:8.00 Садржај курса:Садржај предмета
Теоријска настава, Методолошко-епистемолошки статус андрагогије, Концепције науке о васпитању и образовању. Концепције андрагогије, Андрагогија као интегративна наука. Образовање одраслих као друштвени и индивидуални феномен, Социјалне и економске промене и друштво које учи, Детерминанте образовања одраслих, Функције образовања одраслих, Формално, неформално и информално образовање, Концепције доживотног и свеживотног учења и образовања и стратегије њихове реализације, Партиципација у образовању одраслих, Одраслост/зрелост – појам и врсте, Кључни принципи образовања одраслих, Образовање и учење одраслих – релације, концепције и приступи, Врсте и модели учења: Искуствено учење, Самоусмерено учење. Организационо учење. Трансформативно учење. Образовне потребе. Професионализација у образовању одраслих.
Практична настава
Андрагошки циклус Образовне потребе и интереси одраслих, Мотивација и партиципација у образовању одраслих. Евалуација образовања и учења одраслих. Циљ изучавања курса:Разумевање образовања и учења одраслих као индивидуалног и социјалног феномена, његове теоријско-епистемолошке концептуализације и стицање вештина истраживања базичних андрагошких феномена. App.preduslovi_za_polaganje:Нема посебних услова Облици наставе:Предавања, семинарска вежбања, интерактивни облици рада и индивидуалне консултације. План курса: 1. недеља предавање - OБРАЗОВАЊЕ ОДРАСЛИХ КАО ДРУШТВЕНИ И ИНДИВИДУАЛНИ ФЕНОМЕН 1.1. Појава и развој образовања одраслих
1.2. Савремени трендови у образовања и учења одраслих
1.3. Детерминанте развоја образовања и учења одраслих
1.4. Функције образовања одраслих
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Кулић, Р., Деспотовић, М. (2004;2005;2010) Увод у андрагогију, Београд, Свет књиге,стр.11-91, 91-211. Деспотовић, М., (2000) Игра потреба – андрагошке варијације, Београд, ИПА - Филозофски факултет, стр. 11-45. Савићевић, .Д. (1983) Човјек и доживотно образовање, Титоград, Републички завод за унапређивање школства,стр. 12-24; 76-126; 172-225. Савићевић, .Д. (1991) Савремена схватања андрагогије, Београд, Просвета, стр. 23-103, 193-211. Савићевић, .Д., (1989) Концепција образовних потреба у андрагогији, Београд, Завод за уџбенике и наставна средства, стр. 118-196. Пастуовић, Н., (1999) Едукологија, Загреб, Знамен, стр. 30-55. Деспотовић, М. (2016) Образовање одраслих на Западном Балкану, Београд, Друштво за образовање одраслих, DVV International, стр.14-35. Prawelska/Skrzypek, G. i drugi (2013) Priznavanje prethodnog učenja u visokom obrazovanju - izazovi oblikovanju sustava, Zagreb, Institut za razvoj obrazovanja, str. 9-21. Despotovic, M. (2010)Professionalization of Adult Education, Medić, S., Ebnes, R. Popović, K (ur.), Adult education in response to global crisis, pp.47-72.(dostupno i na srpskom) Савићевић, Д. (2007). Особености учења одраслих, Београд,Завод за уџбенике и наставна средства, стр. 19-116; 149-186. |