Силабуси
Курс: Планирање образовања одраслих (осн.)
Предавачидр Кристинка Овесни редовни професор
др Зорица Милошевић доцент
др Тамара Николић доцент
обавезни курс
Број бодова:7.00
Садржај курса:Теоријска настава Теоријске и историјске основе планирања образовања одраслих - Појам, предмет и конституисање подручја истраживања планирања образовања одраслих - Димензије процеса планирања образовања одраслих - Методе, технике и инструменти планирања образовања одраслих - Основни модели у планирању образовања одраслих (класични-линеарни, системски, партиципаторни, стратешки, интерактивни модел) Практична настава Прогнозирање и пројектовање образовних потреба - Писање пробног плана - Утврђивање услова за примену различитих модела планирања образовања одраслих - Одлучивање - Примена различитих техника и метода планирања образовања одраслих - Писање плана за хипотетичку ситуацију - Координација планова у образовању одраслих
Циљ изучавања курса:Стицање теоријских знања и вештина о концептима, теоријама и базичним моделима планирања образовања одраслих. Оспособљавање за примену различитих истраживачких парадигми на диференцираним нивоима планирања и пројектовања образовања одраслих.
App.preduslovi_za_polaganje:Положена Андрагошка дидактика
Облици наставе:Предавања, вежбе, радионице, групни рад, дискусија, семинарски рад - израда плана, On-line метод, разговор са искусним колегом практичаром
План курса:
1. недеља
предавање - Теоријске и историјске основе планирања образовања одраслих
Предмет и подручја истраживања планирања образовања одраслих. Утицаји различитих школа мишљења. Историјска основа планирања образовања одраслих .
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Савићевић, Д. (1997), Учење одраслих - кључ за 21. век, Андрагошке студије, Вол. 4, бр. 2, стр. 61-75
Сацк, П. (1982). Једна типологија образовних реформи. У: Перспективе образовања 1. Београд: ЗУНС, 51—68
Овесни, К. (2000). Концепт андрагогије и пракса образовања одраслих у Холандији. Андрагошке студије, 7(1—2), 47—60
Овесни, К. Алибабић, Ш., Миљковић, Ј. (2011). Евалуација на подручјима менаџмента/развоја људских ресурса и менаџмента у образовању. У: Квалитет у образовању. Београд: ИПА ФФ, 157—172
Сикавица, П. и др. (2008). Темељи менаџмента. Загреб: Школска књига, 136—183, 642—673
Бахтијаревић-Шибер, Ф. (1999). Менаџмент људских потенцијала. Загреб: Голден Маркетинг, 180—239
Caffarella, R.S., Merriam, Sh.B. (2004). Перспективе учења одраслих, Андрагошке студије, 1—2, 31—40
ЦИИО (2010). Разумевање друштвених исхода учења. Београд: МП РС
Torrington, D. и др. (2004). Менаџмент људских ресурса. Београд: Датастатус, 52—136
Филд, С. и др. (2010). Нема више неуспешних: десет корака до једнакоправности у образовању. Београд: МП РС, 81—93, 123—150
Noe, R. и др. (2006). Менаџмент људских потенцијала. Загреб: Мате, 143—175
Robbins, S., Judge, T. (2009). Организацијско понашање. Загреб: Мате, 144—183, 502—535
Овесни, К., прир. (2015), Планирање образовања одраслих, хрестоматија
Карној, М. (1989). Реформа и планирање образовања у контексту економске кризе. У: Перспективе образовања 3, Београд: ЗУНС, 211—224
Куписиевич, Ц. (1982). Школске реформе у индустријализованим земљама. У: Перспективе образовања 1, Београд: ЗУНС, 77—84
Општа допунска Литература
Лаврња, И. (2001), Футуролошки аспекти педагошко-андрагошких истраживања, у: Клапан, А: и сар., ед., Андрагошке теме, Власт. наклада, Ријека
МПиС РС, (2002), Стратешки правци развоја образовања одраслих, Андрагошке студије, Вол. 9, бр. 1-2, стр. 65-88
Кулић, Р., Деспотовић, М. (2004), Увод у андрагогију, Свет књиге, Београд, стр. 211-219
ЕЦ (2001), Меморандум о доживотном учењу, Андрагошке студије, Вол. 8, бр. 1-2, с. 55-82