Силабуси
Курс: Планирање образовања одраслих (осн.) У оквиру предмета: Планирање образовања одраслих Предавачидр Кристинка Овесни редовни професор др Зорица Милошевић доцент др Тамара Николић доцент обавезни курс Број бодова:7.00 Садржај курса:Теоријска настава
Теоријске и историјске основе планирања образовања одраслих - Појам, предмет и конституисање подручја истраживања планирања образовања одраслих - Димензије процеса планирања образовања одраслих - Методе, технике и инструменти планирања образовања одраслих - Основни модели у планирању образовања одраслих (класични-линеарни, системски, партиципаторни, стратешки, интерактивни модел)
Практична настава
Прогнозирање и пројектовање образовних потреба - Писање пробног плана - Утврђивање услова за примену различитих модела планирања образовања одраслих - Одлучивање - Примена различитих техника и метода планирања образовања одраслих - Писање плана за хипотетичку ситуацију - Координација планова у образовању одраслих Циљ изучавања курса:Стицање теоријских знања и вештина о концептима, теоријама и базичним моделима планирања образовања одраслих. Оспособљавање за примену различитих истраживачких парадигми на диференцираним нивоима планирања и пројектовања образовања одраслих. App.preduslovi_za_polaganje:Положена Андрагошка дидактика Облици наставе:Предавања, вежбе, радионице, групни рад, дискусија, семинарски рад - израда плана, On-line метод, разговор са искусним колегом практичаром План курса: 1. недеља предавање - Теоријске и историјске основе планирања образовања одраслих Предмет и подручја истраживања планирања образовања одраслих.
Утицаји различитих школа мишљења.
Историјска основа планирања образовања одраслих .
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Савићевић, Д. (1997), Учење одраслих - кључ за 21. век, Андрагошке студије, Вол. 4, бр. 2, стр. 61-75 Сацк, П. (1982). Једна типологија образовних реформи. У: Перспективе образовања 1. Београд: ЗУНС, 51—68 Овесни, К. (2000). Концепт андрагогије и пракса образовања одраслих у Холандији. Андрагошке студије, 7(1—2), 47—60 Овесни, К. Алибабић, Ш., Миљковић, Ј. (2011). Евалуација на подручјима менаџмента/развоја људских ресурса и менаџмента у образовању. У: Квалитет у образовању. Београд: ИПА ФФ, 157—172 Сикавица, П. и др. (2008). Темељи менаџмента. Загреб: Школска књига, 136—183, 642—673 Бахтијаревић-Шибер, Ф. (1999). Менаџмент људских потенцијала. Загреб: Голден Маркетинг, 180—239 Caffarella, R.S., Merriam, Sh.B. (2004). Перспективе учења одраслих, Андрагошке студије, 1—2, 31—40 ЦИИО (2010). Разумевање друштвених исхода учења. Београд: МП РС Torrington, D. и др. (2004). Менаџмент људских ресурса. Београд: Датастатус, 52—136 Филд, С. и др. (2010). Нема више неуспешних: десет корака до једнакоправности у образовању. Београд: МП РС, 81—93, 123—150 Noe, R. и др. (2006). Менаџмент људских потенцијала. Загреб: Мате, 143—175 Robbins, S., Judge, T. (2009). Организацијско понашање. Загреб: Мате, 144—183, 502—535 Овесни, К., прир. (2015), Планирање образовања одраслих, хрестоматија Карној, М. (1989). Реформа и планирање образовања у контексту економске кризе. У: Перспективе образовања 3, Београд: ЗУНС, 211—224 Куписиевич, Ц. (1982). Школске реформе у индустријализованим земљама. У: Перспективе образовања 1, Београд: ЗУНС, 77—84 Општа допунска Литература Лаврња, И. (2001), Футуролошки аспекти педагошко-андрагошких истраживања, у: Клапан, А: и сар., ед., Андрагошке теме, Власт. наклада, Ријека МПиС РС, (2002), Стратешки правци развоја образовања одраслих, Андрагошке студије, Вол. 9, бр. 1-2, стр. 65-88 Кулић, Р., Деспотовић, М. (2004), Увод у андрагогију, Свет књиге, Београд, стр. 211-219 ЕЦ (2001), Меморандум о доживотном учењу, Андрагошке студије, Вол. 8, бр. 1-2, с. 55-82 |