Силабуси
Курс: Социјална андрагогија (осн.) У оквиру предмета: Социјална андрагогија Предавачидр Снежана Медић редовни професор у пензији др Зорица Милошевић доцент обавезни курс Број бодова:6.00 Садржај курса:Теоријска настава: Појам, предмет и подручја истраживања соц. андрагогије; Актуелне истраживачке парадигме соц. андрагогије (интерпретативна и критичка); Савремене теорије соц. рада и позиционирање моћи образовања у тим теоријама; Нормативно-правни, етички и институционално-организациони оквири образовне делатности у соц. раду; Истраживање образовних потреба и развијање образовних програма за различите соц. групе у специфичним и кризним животним ситуацијама; Циљеви, концепти и принципи инклузивног образовања; Практична настава: Дефинисање улоге и могућности обр. одраслих и улоге андрагога у подршци и заштити: жртава трафикинга, особа са сметњама у психо-физичком развоју, зависника, осуђеника, незапослених, особа из реадмисије, старих, Рома, хомосексуалаца, жртава насиља и злостављања, бескућника, сиромашних, избеглица, хронично оболелих; Методика рада социјалног андрагога: методе, технике, инструменти и вештине за социјално-обр. рад са појединцем, породицом, групама и соц. заједницом Циљ изучавања курса:Развијање знања, ставова и вештина потребних за компетентно разумевање, истраживање и примену образовања као средства подршке и помоћи у развојним, специфичним и кризним животним ситуацијама различитих социјалних група App.preduslovi_za_polaganje:Обавезно слушање предмета Образовање старих Облици наставе:Предавања, вежбе, радионице, истраживачки рад и презентација истраживања, практичан рад на случају, супервизија праксе студената План курса: 1. недеља предавање - ПОЈАМ, ПРЕДМЕТ И ПОДРУЧЈА ИСТРАЖИВАЊА СОЦИЈАЛНЕ АНДРАГОГИЈЕ 1.1. Педагогија и андрагогија – индивидуална и социјална оријентација развоја наука, 1.2. Концепти социјалне педагогије, 1.3. Пут конституисања социјалне андрагогије, 1.4. Оквир развоја социјалне андрагогије, 1.5. Предмет социјалне андрагогије
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Медић, С. (1987). Социјална андрагогија као подручје андрагошких студија,Андрагошке студије на високошколским институцијама у Југославији, Београд, 54-59. Медић, С. (1993). Образовање и социјализација одраслих. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. одабрана поглавља Hollstein, W., Meinhold, M. (1980). Социјални рад у капиталистичким продукционим условима, Београд: Виша школа за социјлане раднике, 57-84. Payne, М. (2001). Савремена теорија социјалног рада, II издање, Бања Лука: Филозофски факултет, одабрана поглавља Бркић, М., Милосављевић, М. (2005). Социјални рад у заједници, Београд: Социјална мисао. 209-241. Медић, С., Бркић, М., Влаовић Васиљевић, Д. и сарадници (2010). Стратешко управљање интегралном социјалном заштитом у локалној заједници. Београд: Стална конференција градова и општина, од. поглавља Медић, С., Милошевић, З. (2008). Образовање одраслих у функцији редукције последица сиромаштва на децу. Образовање и сиромаштво у земљама транзиције, Београд: Институт за педагошка истраживања. Медић, С., Поповић, К. (2008). Преференција животног стила младих одраслих Рома у функционалном основном образовању одраслих. Образовање и учење – претпоставке евр. интеграција, Београд: ИПА Медић, С. (2010). Квалитет и ефикасност наставе: разлог напуштања образовања и повратка у образовање. Квалитет и ефикасност наставе, Београд: ИПИ. 102-111. Медић, С., Милановић, М., Поповић, К., Деспотовић, М. (2009). Функционално основно образовање одраслих. Београд: Институ за педагогију и андрагогију Медић, С. (2010). Образовањем старих ка друштву за све. Геронтологија (2),72-99. |