Силабуси
Курс: Планирање образовања одраслих (осн.)
Предавачидр Кристинка Овесни редовни професор
др Зорица Милошевић доцент
др Тамара Николић доцент
обавезни курс
Број бодова:8.00
Садржај курса:Теоријска настава Теоријске и историјске основе планирања образовања одраслих - Појам, предмет и конституисање подручја истраживања планирања образовања одраслих - Димензије процеса планирања образовања одраслих - Методе, технике и инструменти планирања образовања одраслих - Основни модели у планирању образовања одраслих (класични-линеарни, системски, партиципаторни, стратешки, интерактивни модел) Практична настава Прогнозирање и пројектовање образовних потреба - Писање пробног плана - Утврђивање услова за примену различитих модела планирања образовања одраслих - Одлучивање - Примена различитих техника и метода планирања образовања одраслих - Писање плана за хипотетичку ситуацију - Координација планова у образовању одраслих
Циљ изучавања курса:Стицање теоријских знања и вештина о концептима, теоријама и базичним моделима планирања образовања одраслих. Оспособљавање за примену различитих истраживачких парадигми на диференцираним нивоима планирања и пројектовања образовања одраслих.
App.preduslovi_za_polaganje:Положена Андрагошка дидактика
Облици наставе:Предавања, вежбе, радионице, групни рад, дискусија, семинарски рад - израда плана, On-line метод, разговор са искусним колегом практичаром
План курса:
1. недеља
предавање - Теоријске и историјске основе планирања образовања одраслих
Предмет и подручја истраживања планирања образовања одраслих. Утицаји различитих школа мишљења. Историјска основа планирања образовања одраслих.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Овесни, К., прир. (2008), Планирање образовања одраслих, хрестоматија
Бхола, Х.С., (1989), Политика, планирање и програмирање у образовању одраслих - развој и збиља, Андрагогија, Вол. 35, бр. 1-2, стр. 201-214
ЕЦ (2001), Меморандум о доживотном учењу, Андрагошке студије, Вол. 8, бр. 1-2, с. 55-82
Карној, М. (1989), Реформа и планирање образовања у контексту економске кризе, Перспективе образовања 3, ЗУНС, Београд
Пастуовић, Н. (1999), Едукологија, Знамен, Загреб, стр. 418-434
Савићевић, Д. (1997), Учење одраслих - кључ за 21. век, Андрагошке студије, Вол. 4, бр. 2, стр. 61-75
Сацк, П. (1982), Једна типологија образовних реформи, Перспективе образовања 1, ЗУНС, Београд
Овесни, К. (2000), Концепт андрагогије и пракса образовања одраслих у Холандији, Андрагошке студије, Вол. VII, Бр. 1-2, стр. 47-60
Куписиевич, Ц. (1982), Школске реформе у индустријализованим земљама -тенденције и супротности, Перспективе образовања 1, ЗУНС, Београд
Општа допунска Литература
Лаврња, И. (2001), Футуролошки аспекти педагошко-андрагошких истраживања, у: Клапан, А: и сар., ед., Андрагошке теме, Власт. наклада, Ријека
МПиС РС, (2002), Стратешки правци развоја образовања одраслих, Андрагошке студије, Вол. 9, бр. 1-2, стр. 65-88
Кулић, Р., Деспотовић, М. (2004), Увод у андрагогију, Свет књиге, Београд, стр. 211-219