Силабуси
Курс: Образовање и социјализација одраслих (докт.)
Предавачидр Снежана Медић редовни професор у пензији
изборни курс
Број бодова:10.00
Садржај курса:Теоријска настава Критичка анализа категоријалних појмова андрагошке науке: васпитање, образовање, учење, развој и социјализација; Различити теоријски приступи односу образовања и социјализације одраслих; Разлике у социјализацији деце и одраслих и различите улоге образовања у тим процесима; Однос примарне и секундарне социјализације; Фазе социјализације одраслих; Социјализација и ресоцијализација; Токови социјализације одраслих: породична, професионална и социјализација за живот у заједници; Образовање као формативна и интегративна компонента социјализације; Практична настава Анализа и евалуација образовних програма и интервенција у процесе и токове социјализације одраслих
Циљ изучавања курса:Критичко анализирање и истраживање процеса и токова социјализације одраслих и позиционирање улоге и функције образовања у тим процесима
App.preduslovi_za_polaganje:Нема посебних услова
Облици наставе:Предавања, вежбе, семинарски рад, истраживачки рад студената, индивидуалне и групне консултације
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Медић С, Образовање и социјализација одраслих, Београд, 1993.
Finch J, Education as social policy, Longman 1984.
Bauman Z, Globalization: The Human Consequences, New York, itd: Columbia University Press, Cambridge, itd: Polity Press, 1998
Goslin D.A, Handbook of socialization: Theory and research, Chicago: Rand McNally & Co, 1973.
Brim, O.G, Wheeler, S, Socialization after childhood: two essays, New York: Wiley, 1966
Clausen, J.A (ed.), Socialization and society, New York, Little Brown & Company. 1973.
Ивић, И, «Развојна психологија зрелог доба», у: Култура, бр. 76-77, Завод за проучавање културног развитка, Београд 1987.
LeVine, R.A, «Culture, Personality and Socialization. An Evolutionary View», in: D. Goslin (ed.) Handbook of socialization theory and research», Chicago: Rand McNally & Co, 1973.