Силабуси
Курс: Социјална андрагогија (осн.) У оквиру предмета: Социјална андрагогија Предавачидр Снежана Медић редовни професор у пензији др Зорица Милошевић доцент обавезни курс Број бодова:8.00 Садржај курса:ТТеоријска настава
Појам, предмет и подручја истраживања социјалне андрагогије; Актуелне истраживачке парадигме соц. андрагогије (интерпретативна и критичка); Савремене теорије социјалног рада и позиционирање моћи образовања у тим теоријама; Нормативно-правни, етички и институционално-организациони оквири образовне делатности у социјалном раду; Истраживање образовних потреба и развијање образовних програма за специфичне и кризне животне ситуације; Циљеви, концепти и принципи инклузивног образовања;
Практична настава
Дефинисање улоге и могућности образовања одраслих и улоге андрагога у подршци и заштити: жртава трафикинга, особа са сметњама у психо-физичком развоју, зависника, осуђеника, незапослених, особа из реадмисије, старих, Рома, хомосексуалаца, жртава насиља и злостављања, бескућника, сиромашних, избеглица, хронично оболелих; Методика рада социјалног андрагога: методе, технике, инструменти и вештине за социјално-образовни рад са појединцем, породицом, групама и соц. заједницом
Циљ изучавања курса:Развијање знања, ставова и вештина потребних за компетентно разумевање, истраживање и примену образовања као средства подршке и помоћи у развојним, специфичним и кризним животним ситуацијама App.preduslovi_za_polaganje:Положен испит: Основи социјалне психологије Облици наставе:Предавања, вежбе, радионице, истраживачки рад и презентација истраживања, практичан рад на случају, супервизија праксе студената
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Медић С, »Социјална андрагогија као подручје андрагошких студија«, у: Андрагошке студије на високошколским институцијама у Југославији, Београд, 1987, стр. 54-59 Медић, С, «Lifelong education: limit or chance for disablad», Lifelong education of people with disabilities, Roberts Institute, Prague, 2006, стр. 36–41 Медић С, Образовање и социјализација одраслих, Београд, 1993, стр. 71-185 Медић С, »Социјално-васпитна функција школе«, у: Настава и васпитање, бр. 1, Београд, 1985. Недељковић И, Социјални рад, Београд, 1982, стр. 61-105 Петровић Д, Седмак Т, Методе групног социјалног рада, Београд, стр. 212-230 Hollstein W, Meinhold M, Социјални рад у капиталистичким продукционим условима, Београд, 1980, стр. 57-84 Payne Malcolm, Савремена теорија социјалног рада, II издање - одабрана поглавља Бркић М, Милосављевић М, Социјални рад у заједници, Београд, 2005, стр. 209-241 Заштита деце од злостављања и занемаривања, Београд, 1998, стр. 219-231 |