Силабуси
Курс: Учење одраслих (осн.)
У оквиру предмета: Учење одраслих
Предавачидр Миомир Деспотовић редовни професор
др Александра Пејатовић редовни професор
Никола Коруга асистент
обавезни курс
Број бодова:6.00
Садржај курса:Теоријска настава: Андрагогија и психологија. Учење и образовање. Значење појма одраслости у андрагогији. Импликације психолошких теорија личности за схватање учења одраслих: психоанализа, бихејвиоризам, когнитивизам, хуманизам, конструктивизам, социјални конструкционизам. Сазнајни развој одраслих и самопоимање особе која учи. Практична настава: Увежбавање у препознавању достигнутог ступња сазнајног развоја осраслих особа. Увежбавање у вођењу интервјуа са одраслим ученицима. Анализа текстова и филмског материјала чија је тематика образовање одраслих, сазнајни развој и самопоимање особе која учи. Вежбање техника за подстицање стваралачког мишљења.
Циљ изучавања курса:Упознавање студената са основним теоријским приступима учењу одраслих и оспособљаање за препознавање достигнутог ступња сазнајног развоја одраслих
App.preduslovi_za_polaganje:одслушан курс из Психологије учења
Облици наставе:Предавања, вежбе, групни истраживачки рад, индивидуално вежбање и анализа интервјуа, приказивање и анализа филмова о образовању одраслих.
План курса:
1. недеља
предавање - уводни час
Упознавање студената са садржајем курса и обавезама током похађања курса. Контекст настанка појма учење одраслих. Учење и образовање одраслих. Значење одраслости у андрагогији.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Беленки и сарадници, (1998), Женски начини спознавања, Друга, Загреб
Бер, В. (2001) Социјални конструкционизам, Zepter book world, Beograd
Павловић, М: Теорије учења одраслих (интерни материјал за вежбе)
Печјак,В. (2001), Путеви до нових идеја, New Moment,16, Београд
Стојнов, Д. (2007) Психологија личних конструката, Психополис институт, Нови Сад
Општа допунска Литература
Стојнов, Д. (2000) Психотерапије, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд
Павловић, М (1995) Реструктурација значења као специфичност учења одраслих, Андрагошке студије, вол. 2, бр. 1
Павловић, М. (2007), Два дискурса учења одраслих. У зборнику: Андрагогија на почетку трећег миленијума, Универзитет у Београду, Филозофски факултет, Институт за педагогију и андрагогију, Београд
Павловић, М. (1994) Понашање и значење, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд